زیرمجموعه مهم سایپا دو ملک و سهام کارگزاری را به مزایده گذاشت/ اعلام آثار مالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،،سرمایه گذاری سایپا که برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی و از  1.067 به 1.334 میلیارد تومان دارد ، در روز تعطیلی کاری از افشای اطلاعات با اهمیت و مربوط به فروش سه دارایی خبر داد.

براساس این گزارش، "وساپا" با ارسال نامه ایی به سازمان بورس و انتشار صبح امروز آن در کدال، در نظر دارد دو ملک واقع در تهران و سهام کارگزاری سپهر باستان به قیمت پایه هر سهم 2624 ریال را واگذار کند.

ملک اول، مسکونی واقع در الهیه شامل 2380 زمین و 1200 زیر بنا و ملک دوم، مشتمل بر 52 هزار و 371 زمین مربوط به محل سابق پلاسکوکار ساپیا واقع در ابتدای بزرگره فتح و به همراه مجوز احداث بناهای اداری ، تجاری و خدماتی است است.

دراین رابطه مدیران این شرکت درباره آثار این واگذاری ها به سهامداران و سایر سرمایه گذاران اعلام کردند: نظر به تصمیمات متخذه هیات مدیره مبنی بر فروش املاک شرکت و بهینه سازی سرمایه گذاری ها ی بورسی و غیر بورسی ، مقرر گردیده دارایی های مندرج آگهی های مزایده روزنامه اطلاعات مورخ 1396.03.30 از طریق مزایده عمومی به فروش برسد.

با عنایت به مراتب مذکور ، توضیحات تکمیلی در خصوص آثار مالی ناشی از فروش املاک مذکور به شرح زیر اعلام می گردد:

1-در آخرین پیش بینی ارائه شده سود فروش سهام شرکت کارگزاری سپهر باستان به مبلغ 25 میلیارد ریال تحت سرفصل فروش سرمایه گذاری ها و سود فروش پروژه ساختمانی الهیه به مبلغ 100 میلیارد ریال در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی پیش بینی و لحاظ گردیده است.

2- طبق توضیحات بند یک از بابت فروش پروژه ساختمانی الهیه و کارگزاری سپهر باستان سودی به مبلغ پیش بینی شده درآمد سرمایه گذاری ها اضافه نخواهد گردید و در خصوص فروش ملک پلاسکو کار قابل ذکر است شرکت در نظر دارد ضمن تغییر کاربری ملک به تجاری و اداری اقدام به فروش نماید و همانگونه که مستحضر می باشید، تغییر کاربری مستلزم پرداخت عوارض قانونی مربوط می باشد.

عوارض مذکور و برخی هزینه های جانبی حدود مبلغ 1،350میلیارد ریال برآورد که از محل وجوه فروش ملک تامین خواهد شد و به بهای تمام شده فعلی ملک پلاسکوکار اضافه می گردد.

در هر صورت پس از طی مراحل مزایده و فروش ملک سود حاصل از فروش منجر به تغییر سود پیش بینی شده خواهد گردید .ضمن اینکه سیاست شرکت این می باشد که در صورت تحقق فروش مذکور و با عنایت به میزان سود حاصل برنامه فروش سهام موجود در پرتفو مورد بازنگری قرار گیرد.

لذا در حال حاضر و براساس اطلاعات موجود امکان اعلام میزان تغییر در سود پیش بینی شده و تاثیرگذاری آن به برنامه های سرمایه گذاری شرکت وجود ندارد. ضمناٌ پیش بینی می شود در صورت قطعیت نتیجه مزایده فرایند اخذ تغییر کاربری و فروش قبل از پایان سال 96 تکمیل شود.

3- اگرچه برخی رایزنی ها در خصوص فروش ملک پلاسکو صورت گرفته لکن تصمیم گیری قطعی در خصوص فروش و یا عدم فروش ملک مذکور منوط به نتایج حاصل از مزایده می باشد.

پیامد: در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده فوق مشخص نمی باشد و نیاز به بررسی های بیشتر دارد. لذا، به محض روشن شدن، موضوع در اسرع وقت اطلاع رسانی می گردد.

انتهای پیام