علت تجمع سهامداران "آکنتور" و آخرین وضعیت پرونده و مدیرعامل شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اعتراض دیروز سهامداران کنتورسازی ایران در تالار حافظ، جعفر جمالی در گفت و گو با خبر رادیو پیام، دلیل این تجمع را اطلاعات خلاف واقع و خودداری از ارائه اطلاعات این شرکت به بورس عنوان کرد و گفت: مدیرعامل شرکت کنتورسازی که تحت تعقیب سازمان بورس  و اوراق بهادار قرار گرفته، به دلیل عجز از تودیع وثیقه با قرار 5 هزار میلیارد ریالی روانه زندان شده است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهامداران دیگری هم در این بین معترض بودند یا خیر؟ گفت: از نظر موضوع خیر. این تجمع تنها مربوط به سهامداران شرکت کنتورسازی بود و موضوع دیگری مطرح نبود.

این معاون سازمان بورس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف سهامداران شرکت کنتورسازی چیست و چه تدابیری برای جلوگیری از زیان بیشتر آنها اندیشیده شده؟گفت: سازمان حسب وظیفه، هم اقدامات انضباطی و هم تعقیبات کیفری را در دستور کار قرار داده است. از نظر انضباطی بلافاصله مدیران این شرکت سلب صلاحیت شدند و حداکثر جریمه های قانونی درمورد آنها اعمال شده است .

جمالی افزود: از نظر کیفری هم 3 شکایت از طرف سازمان به دو مقام در مجتمع امور اقتصادی قوه قضائیه طرح شده است. یکی به عنوان خودداری مدیران شرکت از ارائه اطلاعات. (بند 2 ماده 49 ) و دیگری ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان( ماده 47) و همین طور  تخلف از استانداردهای حسابرسی ( بند 3 ماده 49) که سازمان به عنوان وظیفه حاکمیتی و در مقام ناظر بازار سرمایه از این شرکت شکایت کرده است .

وی افزود:از سوی اداره حمایت حقوقی از سهامداران و به نمایندگی از سهامداران خرد،شکایت این گروه از سهامداران را که مدعی بودند کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع هم در اینجا اتفاق افتاده به مجتمع امور قضایی تسلیم کردیم که متعاقب آن مدیرعامل این شرکت روانه زندان شد.

انتهای پیام