اهداف اصلی وزارت صنعت در ۲ بخش معدنی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی به ایسنا گفت: شرکت ملی مس بزرگترین شرکت معدنی در کشور و خاورمیانه است و امید زیادی به آن برای توسعه معدن در کشور داریم.طبق بازدیدی که از کوره فلش داشتیم، مقداری عقب است و امیدواریم ظرف حداکثر دو ماه آینده از فلش مذاب بگیریم که این امر می تواند نقطه عطفی در تولیدات مس سرچشمه و مس کشور باشد تا بتوانیم یک کوره فلش با فناوری روز داشته باشیم و کوره های ریور را تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش های دیگر هم توسعه داریم تصریح کرد: اصلی ترین توسعه ما در بخش معدن در صنعت مس و فولاد بوده و این دو بخش از اهداف اصلی وزارتخانه است. ضمن آنکه بقیه چرخه ها را هم در نظر داریم و روی آن کار می کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق توسعه ملی کاملاً در اختیار توسعه صنایع معدنی و ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: تاکنون موردی در رابطه با توسعه معدن یا صنایع معدنی نبوده که به صندوق توسعه ملی رفته و موافقت نشود.معمولاً در صندوق توسعه ملی، صنایع معدنی با اولویت ویژه بررسی می شود و این اصلی ترین کمکی است که برای توسعه این بخش انجام می شود.

سرقینی اضافه کرد: دولت و وزارت صنعت در جهت تسهیل مقررات حرکت می کنند به گونه ای که بخش معدن از کمترین موانع توسعه ای برخوردار است.

انتهای پیام