مهمترین عامل رشد بازار سرمایه از نگاه یک کارگزار بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد کفاش پنجه شاهی با اشاره به تاثیر تک نرخی شدن ارز بر بازار سرمایه به سنا گفت: تک نرخی شدن ارز، برخی صنایع را که از ارز مبادله ای استفاده می کنند، متضرر و برخی دیگر مانند پالایشگاه ها را منتفع می کند اما در مجموع در بلندمدت برای عمده صنایع، مطلوب ارزیابی می شود.

وی افزود: افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بلندمدت می تواند عامل افزایش مشارکت باشد و کاهش نرخ سود بانکی خبری نیست که بازار سهام را به یکباره متحول کند چرا که باوجود اعلام نرخ سود جدید، بانک‌ ها همچنان به مشتری‌ های قدیمی سود بیشتر پرداخت می‌کنند زمانی که سیاست کاهش نرخ سود به‌ طور کامل عملیاتی شود، شاهد بهبود چشمگیر بازار سرمایه خواهیم بود.

این مقام مسئول مدیریت صحیح نقدینگی تزریق شده به بازار را به عنوان راهکاری برای توسعه بازار سرمایه دانست.کاهش ریسک های سیاسی و اثر مثبت ناشی از آن بر بازار هنگامی که با کاهش نرخ سود بانکی همراه شود، رشد خوبی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد و می‌تواند سرمایه گذاری‌ها را به سمت بورس سوق دهد.

کفاش پنجه شاهی افزود: در حال حاضر ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش تامین مالی محدود است و به طور کلی متنوع کردن ابزارهای بدهی جهت برطرف کردن انواع نیازها می تواند راهکار موثری باشد.

انتهای پیام