علت طولانی شدن قرارداد رنو و اعلام زمان جدید احتمالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل کیانی در ارتباط با علت طولانی شدن روند مذاکرات قرارداد خودرویی ایدرو و رنو که قرار بود اواخر سال ۹۵ و بعد در سه ماه اول سال نهایی شود، به ایسنا اظهار داشت: در زمینه قرارداد با رنو سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با رنو مدنظر قرار گرفته و مذاکرات طولانی انجام شده که با نزدیک شدن به مراحل پایانی کار پیش‌بینی می‌کنیم قرارداد همکاری مشترک به‌زودی منعقد شود.

وی ادامه داد: اولین بار است که ایدرو به صورت مستقیم با یک بنگاه خودروسازی وارد همکاری شده و هدف‌های مختلفی از جمله توسعه کیفیت و رقابت‌ پذیری از جمله مسائل موردنظر ماست که امیدواریم در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرو به توافق نهایی برسیم.

این مقام مسئول با اشاره به طبیعی بودن منافع حداکثری طرفین قرارداد،عنوان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که خود را تبدیل به یک بازار صرف برای محصولات رنو نکنیم و از ابتدا تاکید داشتیم داخلی‌سازی فناوری و بومی‌سازی مدنظر قرار گیرد و علاوه‌بر این با صادرات ۳۰ درصدی برند مشترک در بازارهای بین‌المللی به عرضه درآید.

کیانی با تاکید بر اینکه ایدرو در روند مذاکرات با رنو به‌صورت قوی ورود پیدا کرده و به جد خواستار تولید مشترک سرمایه‌گذاری و صادرات مشترک است،گفت: مذاکرات در شرف نهایی شدن است و اگر همین گونه پیش برود، تا پایان دولت یازدهم به‌طور حتم شاهد امضای قرارداد خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما تنها نمی‌خواهیم در داخل کشور قطعات مونتاژ شود و بازار را در اختیار فرانسوی‌ها قرار دهیم بلکه قصد داریم جزئی از فرآیند تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات باشیم.

انتهای پیام