آینده مدیریت ۵۰ هزار میلیارد تومان از ارزش روز بازار سهام مشخص می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق برنامه اعلامی، صبح امروز مجمع عادی به طور فوق العاده سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شده تا تکلیف هیات مدیره این شرکت مهم که با دارایی بیش از 50 هزار میلیارد تومانی ، حدود یک ششم ارزش روز سهام شرکت های بورسی را در اختیار دارد مشخص شود.

این رویداد مهم با تغییر یا تثبیت مدیریت "ومعادن" رخ خواهد داد و در صورتی که فولادمبارکه بتواند 3 کرسی هیات مدیره را در اختیار بگیرد ، می تواند از طریق سایر سهام خود ، مدیریت شرکت هایی چون گل گهر، چادرملو، گوهر زمین ، ملی مس، صبانور، کابل های شهید قندی و فولاد خراسان را نیز تعیین کند .

از سوی دیگر در صورت حضور اکثریتی "فولاد" در هیات مدیره "ومعادن"، باید منتظر رویکرد دو شرکت سرمایه گذاری امید و سپه نیز که در صنعت معدن فعال هستند، بود.همچنین با توجه به کاهش نقش سازمان تامین اجتماعی، وضعیت این گروه مشخص تر می شود.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که مجمع امروز سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با چه نتیجه ایی همراه خواهد شد؟

براساس این گزارش، 19 اردیبهشت بانک رفاه به وکالت از صندوق کارکنان فولاد اقدام به عرضه 16.1 درصد از سهام "ومعادن" کرد که بعد از رقابت دو متقاضی ، توسط فولاد مبارکه به صورت نقد و به ارزش 702 میلیارد تومان خریداری شد تا مالکیت بزرگترین شرکت بورس از "ومعادن" 3.1 هزار میلیارد تومانی به بیش از 37 درصد برسد.

انتهای پیام