آیین‌نامه صندوق فروش مکانیزه ابلاغ شد/ شرط معافیت مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس مصوبه هیات وزیران ایین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، وزارت ارتباطات و اتاق اصناف ابلاغ شد.

طبق ماده 16، معادل هزینه های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی سامانه صندوق قروش برای اولین بار اعم از سخت افزار و نرم افزار متناسب با نیاز واحد شغلی که به تشخیص سازمان خریداری می شود با ارایه اسناد و مدارک مثبته از مالیات بر درآمد (عملکرد) قطعی شده اشخاص مشمول در اولین سال استفاده و یا سال های بعد با رعایت مفاد این آیین نامه قابل کسر خواهد بود.

ماده 17، اشخاصی که مطابق ماده (121) قانون برنامه پنجم توسعه و با هماهنگی وزارت صنعت، اتاق اصناف و بر اساس اولویت های تعیین شده سازمان برای نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش در سالهای 92، 93 و 94 فراخوان شده اند همچنان ملزم به استفاده از سامانه ساده هستند.

همچنین اشخاص مذکور مکلفند، تا پایان دی ماه سال 96 مطابق ماده (4) این آیین نامه نسبت به ثبت درخواست تخصیص شناسه سامانه صندوق فروش در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان اقدام کنند و از ابتدای سال 97 مشمول این آیین نامه خواهند بود.

ماده 18، اشخاص مشمول تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم از شمول اجرای این آیین نامه مستثنی هستند.

بنابر این گزارش، مودیانی که درآمد ناشی از فعالیت های اقتصادی آنها کمتر از 156 میلیون تومان در سال است نیاز به نصب صندوق فروش ندارند.

انتهای پیام