شرایط ارایه صورت‌های مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید محمدعلیزاده نحوه ارایه صورت‌های مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری طبق استانداردهای حسابداری ایران را به کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و کلیه حسابرسان معتمد را ابلاغ کرد.

متن ابلاغیه :

پیرو ابلاغیه شماره 020/440/ب/95 مورخ 28/12/1395 با موضوع «صورت­های مالی نمونه بانک­ها و موسسات اعتباری» (طبق استانداردهای حسابداری ایران)، به استحضار می ­رساند؛ کلیه بانک­ ها و موسسات اعتباری موظفند صورت ­های مالی خود طبق استانداردهای حسابداری ایران را مطابق با صورت­های مالی نمونه پیوست ابلاغیه فوق­ الذکر تهیه و از طریق سامانه کدال جهت انتشار عموم، ارائه کنند. همچنین، حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار، موظفند در خصوص صورت­ های مالی ارائه شده فوق، مطابق با استانداردهای حسابرسی، اظهارنظر کنند.

بنابراین بانک­ ها و موسسات اعتباری و حسابرسان آنها موظفند، صورت­های مالی بر اساس (1) استانداردهای حسابداری ایران به شرح ابلاغیه فوق­الذکر و (2) استانداردهای بین­ المللی گزارشگری مالی (موضوع ابلاغیه‌های شماره 005/440/ب/95 مورخ 25/08/1395 و شماره 021/440/ب/96 مورخ 24/04/1396) را از طریق سامانه کدال منتشر کنند. بدیهی است تصمیم‌گیری در مجامع عمومی بر مبنای صورت‌های مالی تهیه شده طبق استانداردهای حسابداری ایران و در نظر گرفتن سایر قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.

خاطر نشان می­ سازد انتشار صورت­ های مالی مورد درخواست بانک مرکزی علاوه بر صورت‌های مالی مذکور، از نظر این سازمان، اختیاری بوده و در صورت انتشار از طریق سامانه کدال، حتما باید در کلیه صفحات آن، عبارت «بنا به درخواست بانک مرکزی طی ابلاغیه شماره ... مورخ ...» درج شود.

انتهای پیام