امارات، رسانه‌های قطری را هک و آتش تنش را روشن کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشنگتن پست، یک مقام اطلاعاتی آمریکا فاش کرد امارات متحده عربی به منظور نسبت دادن و انتشار اظهارات دروغ به شیخ تمیم بن حامد آل ثانی، رسانه های دولتی و مجازی قطر را هک کرده بود، اقدامی که جرقه تنش بین دوحه با کشورهای عربی را شعله ور کرد.

مقامات آمریکایی هفته گذشته از تحلیل های اطلاعاتی جدیدی که توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا جمع آوری شده مطلع شدند در 23 ماه مه، مقامات ارشد دولت امارات درباره چنین طرحی و اجرای آن صحبت کرده بودند.

مشخص نیست که مقامات اماراتی خود، این طرح را پیاده کرده یا اینکه آن را به پیمانکار واگذار کرده اند. همچنین مشخص نیست آیا دیگر کشورهای عربی از جمله عربستان در پروژه هک مشارکت داشته‌اند یا خیر.

طبق گزارشی که روی وبسایت های دولتی قرار گرفته بود، امیر قطر گفته بود ایران یک قدرت اسلامی است و از حماس تمجید کرده بود. اظهاراتی که دوحه آن را رد و اعلام کرد، سایت های دولتی این کشور مورد حمله هکری قرار گرفته اند.

عربستان، بحرین، امارات و مصر این ادعا را رد کرده و به دنبال آن روابط با قطر را قطع و محدودیت هایی علیه این کشور اعمال کردند.

سایت های قطری روز 24 مه مورد حمله هکری قرار گرفتند، درست چند روز بعد از جمع بندی سفر ترامپ به عربستان و دیدار با رهبران کشورهای عربی درباره مقابله با تروریسم. 

یوسف العطیبه سفیر امارات در آمریکا، گزارش واشنگتن پست را دروغ خوانده  و گفت: ابوظبی هیچ نقشی در حمله هکری مورد ادعای این روزنامه نداشته است.آنچه که درباره قطر درست است حمایت از تروریسم و افراط گرایی و تضعیف ثبات همسایگان است.

انتهای پیام