کاهش سرمایه‌گذاری در انگلیس به دلیل آینده نامعلوم رابطه با اتحادیه اروپا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بی‌بی‌سی، فیلیپ هاموند اعلام کرد:‌ ابهامات موجود و آینده نامعلوم  روابط با اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در انگلیس خودداری کنند.

وی ادامه داد: کاملاً واضح است که بنگاه‌های اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری واهمه دارند و دلیل آن روشن است. آنها منتظر شفافیت بیشتر در مورد روابط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا هستند.وزرای دولت انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند باید تدابیر انتقالی را با هدف کاهش آسیب‌های خروج این کشور از اتحادیه اروپا ترتیب دهند.

هاموند ادامه داد: 5 هفته پیش که ایده دوره انتقالی مطرح شد، جدید بود اما بسیاری از اعضاء کابینه انگلیس قبول کردند باید تدابیر انتقالی صورت گیرد، ما هم اکنون در حال انجام واقعی مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا هستیم و من فکر می‌کنم کابینه انگلیس بگونه‌ای عمل کند تا قدرت مذاکره ما را افزایش داده و بهترین توافق را برای انگلیس به ارمغان بیاورد، همچنین اقدامات انتقالی برای انگلیس و اتحادیه اروپا محسوس خواهد بود که احتمالاً چند سال به طول می‌انجامد.

کنفدراسیون صنعت انگلیس نیز با اعلام اسیب 42 درصدی برگزیت به برنامه‌های سرمایه‌گذاری شرکت ها،خواستار شکل گیری سریع یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا از دولت شد.

بنابر این گزارش،قرار است امروز دومین دور مذاکرات انگلیس و مقامات اروپایی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شود.

انتهای پیام