واکنش معاون وزیر اقتصاد به افزایش نامتعارف بودجه شرکتهای دولتی واگذار شده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اشرف عبدالله پوری حسینی درخصوص افزایش نامتعارف بودجه شرکت های دولتی که واگذاری آنها به بخش خصوصی بطور کامل صورت گرفته، به رادیو گفت: پاسخ این پرسش مربوط به قانونی مکتوب و نوشته شده است که ریال به ریال و میلیارد به میلیارد هر شرکت مقابل آن نوشته شده لذا از دوستان تقاضا داریم با تهیه یک جدول تلفیقی بگویند این افزایش ها مربوط به چیست؟ آیا مربوط به سرمایه گذاری های جدید دولت در گروه های یک و دو است؟

وی با بیان اینکه دولت برای سرمایه گذاری در گروه 3 مجاز است عنوان کرد: بخش خصوصی اجازه ورود به گروه 3 را ندارد و به عبارت دیگر این گروه انحصارا برای سرمایه گذاری در اختیار دولت است و در مقابل هر گونه فعالیت دولت در گروه یک ممنوع بوده و کار خلافی محسوب می شود. با بخش اعظمی از شرکت های گروه یک و دو مواجه هستیم که به دلیل اینکه کالا و خدمات یارانه ای ارائه می دهند نمی توانیم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

این مقام مسئول شرکت هایی را که در حوزه  آب،برق و گاز فعالیت می کنند را جزء این گروه از شرکت ها خواند و افزود: تا زمانی که قیمت کالا و خدمات این گروه از شرکت ها تکلیفی است واگذاری ها بطور کامل صورت نخواهد گرفت.

پوری حسینی تصریح کرد: مجلس باید توجه داشته باشد که لازم است توسعه فعالیت های اقتصادی، بنگاه داری و تصدّی گرایانه دولت در گروه یک را متوقف کند اما به زعم بنده که آشنایی مختصری با بودجه دارم تصور می کنم اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاری های دولت در گروه 3 صورت می پذیرد.

انتهای پیام