معاملات ثانویه اولین صندوق طلا در بورس کالا آغاز می شود+ شرایط

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی پذیره نویسی واحدهای هزار تومانی نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور که دهه سوم خرداد و در برابر حداقل 10 میلیارد تومانی در صندوق طلای لوتوس، بیش از ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت، معاملات ثانویه این صندوق از فردا آغاز می شود. 

پذیره‌ نویسی این صندوق با استقبال چشمگیر سرمایه ‌گذاران مواجه شد به طوری که در ۵ روز پذیره‌نویسی این صندوق بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان از واحدهای این صندوق (به ارزش هر واحد هزار تومان) توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد که با احتساب یک میلیارد تومان آورده اولیه مؤسسان، در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۹۸ میلیارد تومان سرمایه در صندوق جذب شد.

به این ترتیب بعد از پذیره نویسی موفق این صندوق، مجوز فعالیت آن از سوی سازمان بورس صادر شد و معاملات ثانویه آن نیز از فردا آغاز می شود.

معاملات این صندوق از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت۱۵:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه بدون حد نوسان قیمت انجام می شود.

از آنجایی که صندوق پشتوانه طلای لوتوس از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس کالا (ETC) است، خرید و فروش واحدهای این صندوق از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نیز قابل انجام است و خالص ارزش دارایی‌های (NAV) آن هر دو دقیقه یک بار بر اساس ارزش دارایی صندوق به‌روزرسانی می‌شود.

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس انجام می‌شود. مدیریت صندوق به صورت فعال صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.

صندوق پشتوانه طلای لوتوس علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام