نشانه ایی دیگر از بهبود نسبی بورس/ آخرین آمار سهامداران ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی هفته های اخیر، وضعیت بازار سهام با بهبود نسبی در حجم و ارزش معاملات و رشد سهام برخی شرکت ها همراه شده که فریبا اخوان اظهار داشت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه گذشته 36 هزار کد سهامدار جدید صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم 9 میلیون و 458 هزار کد برسد.

وی افزود: درحال حاضر بیش از 4 میلیون و 850 هزار مرد و 2 میلیون و 289 هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند، افزون بر اینکه بیش از 53 هزار کد حقوقی و 878 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

این مقام مسئول از صدور 10 کد سهامدار خارجی جدید در ماه گذشته خبر داد و گفت: 4 سهامدار حقیقی از کشورهای امارات و افغانستان (3 نفر) و 6 سرمایه گذار حقوقی خارجی از کشورهای گرجستان، ترکیه و ارمنستان و امارات (هرکدام 2 شرکت) تیرماه کد سهامداری را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کردند.

اخوان درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز گفت: حدود 22 نفر در ماه گذشته با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

وی درخصوص سهامداران فعال بازار سرمایه در تیر 96 افزود: حدود 202 هزار کد حداقل یک تا 10 معامله (خرید یا فروش)، 19 هزار کد بین 11 تا 20 معامله و 25 هزار کد نیز بیش از 20 معامله را در ماه گذشته انجام دادند.

انتهای پیام