پارسان دومین سهم گران فرابورس را عرضه عمده می کند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جدیدترین برنامه سهامداران عمده برای واگذاری زیر مجموعه ها ، هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان معروف به پارسان، تصمیم به عرضه عمده 7.08 درصدی سهام شرکت پتروشیمی مارون گرفته است.

به این ترتیب مقرر شده، چهارشنبه جاری 18 مرداد بیش از 283 میلیون و 228 هزار سهم "مارون" به قیمت پایه هرسهم 3 هزار و 300 و به ارزش پایه بیش از  934 میلیارد تومان، از طریق کارگزاری بانک ملی ، روانه میز فروش شود تا در صورت انجام این معامله ، "پارسان" از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

گروه پتروشیمی تابان فردا،تاپیکو و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با مالکیت 20، 16.5 و 12.8 درصدی،ازجمله سهامداران اصلی پتروشیمی مارون هستند.

براساس این گزارش، "مارون" که یکی از بزرگترین شرکت های فرابورس و با قیمت 2934 تومانی هر سهم ، دومین سهم گران این بازار بشمار می رود، سال گذشته بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی از سازمان بورس، آماده برگزاری فوق العاده شد تا طی دو مرحله و از سود انباشته ، سرمایه  400 میلیارد تومانی را ابتدا به 600 و سپس طی دو سال بعد به 800 میلیارد تومان برساند اما مجمع فوق العاده 9 تیر در این مورد تصمیم گیری نکرد.

انتهای پیام