برنامه های جدید مخابرات برای جلب رضایت مشتریان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، داوود زارعیان با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتریان گفت: تعیین کیفیت برای همه سرویس‌های مخابراتی از جمله این اقدامات است. بدین ترتیب که برای خدمات شاخص کیفیت تعریف می‌کنیم و اگر کیفیت پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.

وی تجمیع دفاتر امور مشترکین را یکی دیگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: قصد داریم به صورت موازی دو کار انجام دهیم. بدین ترتیب که مراجعه به یک مکانی خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرویس داده شود. همچنین اکنون 120 مرکز در تهران داریم به همین دلیل مراکز امور مشترکان را محدود خواهیم کرد تا سرویس‌ها به صورت تجمیع شده وجود داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت گفت: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است و از ماه مرداد صورت حساب یک‌ماهه خواهیم داشت. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند 8 ماهه نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانال‌های ارسال و دریافت صورت حساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف می‌شود.

پرداخت مستقیم با همکاری بانک

زارعیان پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانست و اظهار داشت: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانک آن را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوق‌هایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند. 

وی با تاکید بر دیجیتال و ساده‌ سازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات گفت: دیجیتال‌سازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویس‌های مخابرات تا پایان سال عملیاتی شود. همچنین حذف معطل شدن مشتری،ساده‌سازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پرونده‌های کاغذی از برنامه‌ها است.

اخطار پرداخت به جای قطع تلفن

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات در پاسخ به ابهامی که در خصوص اخطار به مشترکان پرمصرف تلفن ثابت داده می‌شود، گفت: مصوبه 207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این است که اگر صورت حساب خط اعتباری ثابت به ۲۰ هزار تومان و خط دائمی به ۳۰ هزار تومان رسید، خط باید قطع شود. با وجود این ما در چنین شرایطی تلفن‌ها را قطع نمی‌کنیم و به مشترکان اخطار می‌دهیم تا به پرداخت قبض اقدام کنند.

زارعیان با اشاره به بسته‌های ترکیبی و تاکید به ایجاد این بسته‌ها افزود: اکنون مخابرات بسته‌هایی شامل صوت و دیتا و سرویس ابری، صوت و ADSL و سرویس ابری و تلویزیون اینترنتی دارد. همچنین در حال مذاکره با سرویس سیار برای اضافه شدن این بسته‌های ترکیبی هستیم.

وی درخصوص رقابت با شرکت‌های FCP‌ در راستای واگذاری تلفن روی فضای ابری توضیح داد: ما در حال حاضر واگذاری تلفن ثابت روی فضای ابری را شروع کردیم و تاکنون 3000 واگذاری انجام داده‌ایم. البته در مکان‌هایی که از نظر اقتصادی به صرفه باشد همین شبکه فعلی را گسترش می‌دهیم.

زارعیان با اشاره به راه‌اندازی سرویس تانوما توسط مخابرات، اظهار داشت: در تهران همه مناطق و در کشور نیز 10 استان  به این سرویس مجهز هستند. همچنین در تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان واگذاری داشته‌ایم. تاکنون نزدیک به 7000 واگذاری در تهران انجام شده و تانوما به صورت جدی از اول مهرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام