ضرر یک تریلیون دلاری سهامداران جهان و مقصدهای جدید سرمایه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران با احساس احتمال بروز یک رویارویی نظامی، سرمایه ها را از بازارهای مالی به سمت بازارهای امنی نظیر ین، فرانک سوئیس، طلا و اوراق قرضه دولتی روانه کرده اند که زیان وارده به بازارهای سهام جهان از جنگ لفظی بین آمریکا و کره شمالی در هفته جاری به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

درحالی که جنگ لفظی بین پیونگ یانگ و واشنگتن موجب کاهش ارزش سهام در بازار اروپا برای سومین روز متوالی شده و وال استریت نیز خود را برای یک روز کاهشی دیگر آماده می کند، بازارهای مالی در حال تجربه کردن بدترین هفته از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر هستند.

ترامپ دیروز هشدار جدیدی به کره شمالی داد و در توئیتر اعلام کرد: راه حل های نظامی اکنون کاملا سرجا هستند و در صورتی که کره شمالی اقدام نابخردانه ای صورت دهد، روی هدف قفل شده و مهیای استفاده شدن هستند.

کره شمالی به تهدید قبلی ترامپ مبنی بر واکنش همراه با آتش و خشم آمریکا، با تهدید حمله موشکی به جزیره گوام پاسخ داده بود.

بازارهای ژاپن برای تعطیلات آخر هفته بسته شده اند، اما ارزش ین رو به افزایش است و ارزش ارز ملی ژاپن در برابر دلار آمریکا به بالاترین رقم 8 هفته گذشته رسیده است.

ین ژاپن که یک دارایی امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود، در هنگام بروز وضعیت های ژئوپلتیک و مالی آشفته و پرریسک با افزایش ارزش مواجه می شود.

ارزش فرانک سوئیس، دیگر دارایی امن نیز افزایش یافته است. دو هفته قبل، فرانک سوئیس شاهد بزرگترین کاهش ارزش هفتگی در برابر یورو از آغاز سال 2015 تاکنون بود. اما در هفته جاری فرانک بیشترین رشد ارزش هفتگی از ژوئن 2016 تاکنون را تجربه کرده است.در بازار اوراق قرضه نیز، ارزش اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا و اوراق قرضه امن دولت آلمان به بالاترین رقم ها از ماه ژوئن تاکنون رسیده است.

انتهای پیام