آخرین وضعیت پروژه سیراف و بنزین یورو ۴ پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن پیوندی درخصوص نهایی شدن تفاهمنامه HOA پروژه سیراف به مهر گفت: مجموعه سیراف جزء اولویت های خط اعتباری کره جنوبی است و تا پایان سال جاری نهایی می شود در حالی که هیچ پروژه ای دارای چنین موافقتنامه ای نیست.

وی درباره وضعیت تولید بنزین یورو۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به ناقص بودن دو واحد ایزومریزاسیون توضیح داد: در جایگاه سهامدار این پالایشگاه بوده و درگیر جزییات فنی نیستم اما بنزین یورو ۴ این پالایشگاه تولید و به بازار عرضه می شود. ممکن است برای تنظیمات نهایی فرآیندی به ویژه در بخش ابزار دقیق و ایمنی بعضی اوقات مجبور می شوند تا بنزین را با بنزین دیگری مخلوط کرده تا بنزین یورو ۴ تولید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس تکمیل شده و تولید بنزین یورو ۴ دارد،در صورتی که تولیدات این فاز پالایشگاه به مدار تولید و عرضه در بازار نمی رسید؛ پاسخگوی حجم بالای تقاضای بنزین نبودیم.

پیوندی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم با سرمایه گذاری در این مجموعه، به جای نفتا، محصولات پتروشیمی یا بنزین یورو ۵ تولید شود گفت: هم اکنون در حال بررسی برنامه هستیم تا ببینیم در نهایت محصول تولیدی این مجموعه به الفین ختم شود یا بنزین چرا که موافق تولید نفتا نیستیم، بدون تردید محصول پالایشگاهی که در آن قصد سرمایه گذاری داریم به خام فروشی منجر نمی شود.

وی افزود: به دلیل نزدیکی خوراک در سیراف و دسترسی به آب این پروژه توجیه اقتصادی بالایی دارد به همین دلیل تفاهم‌نامه‌هایی نیز با کیودوی ژاپن، هیوندای کره جنوبی و دایلین کره به امضا رسیده است.

انتهای پیام