علت اقبال سرمایه گذاران به سهام پالایشگاه ها اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز ، سهام شرکت های پالایشی که بعد از تعدیل قابل توجه سود سال جاری ، در یکی دو هفته گذشته به بازار سهام بازگشته اند، با اقبال سهامداران روبرو شده اند. به طوریکه در برابر رشد قیمت 4 تا 5 درصدی سهام پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان ، تهران و لاوان،  پالایشگاه تبریز با صف خرید بیش از 3 میلیون سهمی مواجه شده است.

همچنین با بازگشایی با محدودیت نوسان 50 درصدی نماد پالایشگاه شیراز در فرابورس (بعد از تعدیل 75 درصدی سود از 693 به 1.211 ریال) ، سهام این شرکت هم با رشد 11 درصدی در حال معامله است.

براساس این گزارش، درحالی برخی فعالان، افزایش تقاضای نفت و برنامه دولت برای تک نرخی شدن دلار و افزایش قیمت را از جمله دلایل رشد سهام پالایشی می دانند که ناصر تنگستانی مدیرمالی پالایشگاه شیراز به بورس پرس گفت: به جز تعدیل اخیر سود سال جاری پالایشگاه ها که به بازار اعلام شد، رویداد متقن و مستندی که موثر و مهم برای این گروه باشد، مطرح نبوده و نیست.

وی ادامه داد: به نظر می رسد علت توجه سرمایه گذاران به سهام پالایشگاه ناشی از انتشار صورت های مالی سال گذشته و تعدیل سود سال جاری باشد که با واکنش تاخیری فعالان روبرو شده است.

تنگستانی در برابر این سئوال که آیا تک نرخی شدن دلار می تواند در آینده این گروه موثر باشد یا خیر ؟ پاسخ داد: این موضوع قطعا" اثر گذار خواهد بود اما به نظر می رسد در شرایط فعلی که زمان اجرای این برنامه دولت نامعلوم است ، برخی سهامداران به آن تکیه کرده اند.

انتهای پیام