ماشین حساب متخص آپشن بازان بورس تهران معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره ابزارهای نوین مالی بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد با توجه به آغاز به کار بازار قراردادهای اختیار معامله در بورس و در راستای توسعه زیرساخت­ های آموزشی و فرهنگ ­سازی این ابزار،با همکاری واحد مدیریت فناوری و سیستم ­های اطلاعاتی (IT)، اقدام به طراحی ماشین­ حسابی برای محاسبات متغیرهای کلیدی قراردادهای اختیار معامله کرده ­است.

این ماشین ­حساب از طریق صفحه اصلی تارنمای بورس تهران و نمای بازار قراردادهای اختیار معامله در دسترس فعالان محترم بازار قرار گرفته وسرمایه­ گذاران و فعالان این بازار، قادر خواهند بود تا با استفاده از این ماشین­ حساب، ارزش مربوط به متغیرهای قرارداد اختیارمعامله، ضرایب پوشش ریسک و نوسان ­پذیری ضمنی را بر مبنای مفروضات و مدل ارزش­ گذاری بلک شولز و برای اختیار معامله­ های از نوع اروپایی محاسبه کنند.

علاقه مندان برای مشاهده اطلاعیه کامل اینجا را کلیک کنند.

براساس این گزارش، اولین معاملات قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام در بازار مشتقه بورس تهران با شرکت های فولادمبارکه، ملی مس و ایران خودرو و گسترش نفت و گاز پارسیان با سبک اعمال اروپایی از 26 دی سال گذشته انجام شده است.

اختیار معامله ابزاری مشتقه  و قراردادی قانونی است که توسط یک فروشنده به یک خریدار در ازای مبلغ معینی فروخته می‌شود. خریدار این قرارداد آنگاه این اختیار را به دست می‌آورد که یک دارایی (اعم از سهام یا کالا) را تا مدت مشخصی به مبلغ تعییین شده‌ای بخرد یا بفروشد.

انتهای پیام