اولویت های مهم زنگنه برای 4 سال دوم اعلام شد/حضور در دو کمیسیون مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه در حالی فردا به دو کمیسیون قضایی ،حقوقی و صنایع و معادن مجلس می رود که صبح امروز در حاشیه نشست فراکسیون امید مجلس به خبرنگاران گفت: نکته قابل توجه در جلسه امروز فراکسیون امید، مطالبه تعداد قابل توجهی از نمایندگان عضو این فراکسیون مبنی بر این بود که در عقد قراردادهای نفتی باید تسریع شود، همچنین نمایندگان اظهار داشتند که موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی را در صنعت نفت کشور پیگیری می کنند.

زنگنه افزود: با توجه به نظر نمایندگان فراکسیون امید، باید توسعه صنعت نفت با استفاده از سرمایه گذاری خارجی شتاب بگیرد و نمایندگان تاکید داشتند که نسبت به این موضوع بی تفاوت نیستند.

وی ادامه داد: درخصوص تقویت مدیریت نیروی انسانی در وزارت نفت و همچنین به کارگیری زنان و جامعه اهل تسنن نیز نمایندگان نظرات خود را بیان کردند و بنده نیز نظراتم را گفتم و از تمامی نمایندگان مجلس به جهت همراهی هایشان در 4 سال گذشته تشکر کردم و اینکه نمایندگان برای انجام امور کشور از بنده و همکارانم توقع دارند، یک پشت گرمی محسوب می شود.

زنگنه گفت: با دیگر فراکسیون های مجلس دیدار و برنامه هایم را برای آنان تشریح خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم  وزارت نفت در 4 سال آینده، ساماندهی تمام میادین مشترک است، البته بنده نگفتم که کار توسعه همه ی میادین، تمام می شود، بلکه اظهار کردم در همه میادین برنامه های توسعه ای شروع می شود و اینگونه نخواهد بود که رسیدگی به میادین بدون سامان بماند. نکته دیگر اینکه باید از سوختن گازهای همراه نفت جلوگیری شود.

وی افزود: افزایش بازیافت نفت یا برداشت از میادین به عنوان اولویت مهم در وزارت نفت است که روی آن تاکید شده، همچنین به موضوع ال ان جی و صادرات گاز از دیگر برنامه های وزارت نفت در 4 سال آینده است.

زنگنه گفت: راه اندازی بندر نفتی در دریای عمان، گازرسانی روستایی و تکمیل شبکه گاز ، به اتمام رساندن کار پارس جنوبی در فاز تخلیه طبیعی و توجه به بحث بهبود ساختار مدیریتی و نیروی انسانی و رسیدگی به موضوع پرسنل وزارت نفت و اشتغالزایی نیز از دیگر برنامه های مدنظر وزارت نفت در 4 سال آینده است که البته انجام این مهم در ذیل اقتصاد مقاومتی است که باید با همدلی و همکاری تمامی قوا و سازمان ها تحت هدایت مقام معظم رهبری به توسعه کشور دست یابیم.

انتهای پیام