دو مشتری خواهان خرید ساختمان 1000 میلیاردی بورس تهران + چند مانع

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی فرایند ساخت ساختمان جدید شرکت بورس تهران با 34 هزار متر و 300 پارکینگ از مهر 89 آغاز شده که قرار بود دی ماه سال گذشته، بورس تهران بعد از حدود 40 سال از ساختمان فعلی واقع در خیابان حافظ به سعادت آباد منتقل شود که به دلیل طولانی شدن فرایند ساخت توسط پیمانکار به تعویق افتاده است.

در این رابطه مسئولان بورس، سال گذشته از انجام انتقال به ساختمان جدید در زمستان و سپس فروردین سال جاری خبر داده بودند که تاکنون محقق نشده و زمان جدید برای این جابجایی حدود دو سه ماه بعد و احتمالا" مهر خواهد بود.

در این میان آخرین رویدادها حکایت از آن دارند این ساختمان که با هزینه 150 میلیارد تومانی ساخته و به 80 درصد پیشرفت رسیده ، مشتریانی به خود جلب کرده است.

در این رابطه یک مقام مسئول به بورس پرس گفت: بعد از بانک رفاه که خواهان خرید این ساختمان بود، سازمان بورس هم مشتری این ساختمان شده و حتی یکی از افراد مرتبط با این ساختمان گزارشی را آماده کرده است.

وی ادامه داد: اما به جز یکی دو مسئول ارشد شرکت بورس ، اکثر مدیران خواهان حفظ ساختمان و استقرار در آینده ایی نزدیک شده اند. چرا که عده ایی زیادی از مدیران و کارکنان بورس و حتی شرکت های کارگزاری و سایر فعالان از قبل اقدام به خرید منزل یا دفتر کار در منطقه سعادت آباد کرده اند.

وی ادامه داد: طبق اعلام مهندسین ساختمان ، قیمت هر متر مربع ساختمان 30 میلیون تومان بوده و ارزش ساختمان حدود 1000 میلیارد تومان برآورد شده و سازمان بورس هم در حال بررسی این برنامه است تا با علاوه بر ساختمان کنونی ملاصدرا به شرکت بورس و احتمالا" برخی دارایی های دیگر، به ساختمان سعادت آباد منتقل شود.

این مقام آگاه با رد احتمال انتقال همه بورس ها به این ساختمان افزود: وجود تالار معاملات بورس در این ساختمان ، استقرار کارگزاران و دیگر نهادهای مالی متقاضی در طبقات و برنامه انتقال بخش مالی و اداری بورس تهران تا مهر ، می تواند مانعی برای فروش ساختمان به سازمان بورس باشد.از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که نظر وزیر جدید اقتصاد که رئیس شورای عالی بورس هم خواهد بود، یکی از موانع اصلی در این نقل و انتقال احتمالی باشد.

به گفته وی ، فعلا" طبق برنامه مدنظر ، طبقات 8 ، 9 و 10 ساختمان مختص بورس تهران خواهد بود. همچنین طبقه اول ساختمان به بانک های چون ملی و سامان رهن داده شده است.

انتهای پیام