4 برنامه مهم کرباسیان در صورت حضور در وزارت اقتصاد اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود کرباسیان در نشست هم اندیشی هیئت رئیسه روسای اتاق های سراسر کشور با وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: در اقتصاد، قانون کم نداریم و سند چشم‌انداز نیز براساس قانون نوشته شده است. بنابراین در صورت حضور در وزارت اقتصاد، همان قانون‌ها را اجرا خواهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: رشد اقتصادی به 12.5 درصد رسیده و تورم تک رقمی است. استمرار و تحول این امر، مهم و اساسی به حساب می‌آید.

کرباسیان تاکید کرد: در صورت انتخاب ، دو موضوع ارز تک نرخی و کاهش سود بانکی را پیگیری خواهم کرد. علاوه براین ضمن راهبری اجرای اصل 44 در قالب افزایش بهره‌وری، طرح تحول نظام بانکی که توقع جدی مجلس و خواسته همگان است ، عملیاتی خواهد شد.

وی اقتصاد ایران را به چراغ قرمزی تشبیه کرد که ماشین های زیادی پشت آن منتظر بودند و با برجام، چراغ آن سبز شد و همه ی بخشهای اقتصاد به حرکت درآمدند و افزود: باید به بخش هایی که متوقف مانده اند کمک بیشتری کرد تا به حرکت درآیند.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد افزود: مهمترین برنامه های عملیاتی را بر پایه درونزا و برون نگر بودن اقتصاد، عدالت گرایی، دانش بنیانی و مردمی بودن و شفاف بودن اقتصاد، تدوین و در قالب چند ابر پروژه، تعریف کرده ام. این برنامه ها در دسترس مردم است و از مردم، صاحب نظران و کارشناسان می خواهم این برنامه ها را نقد کنند.

کرباسیان رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی با هدف افزایش ثروت ملی و بهبود نظام بانکی و سرمایه ای، بهبود فضای کسب و کار،حل مشکلات کار آفرینان، صندوق های بازنشسگتی و اصلاح قواعد مالی و انضباط بخشی به درآمد و هزینه های دولت ، طراحی و استقرار و بهبود شاخص های رقابت پذیری ، تنقیح قوانین اقتصادی ، اصلاح نظام تامین مالی خارجی، هوشمند سازی نظام مدیریت مالی دولت (خزانه داری الکترونیک) و تحقق دولت الکترونیک، توسعه نظام مالیاتی و گسترش طرح جامع مالیات، توسعه بازار سرمایه ، ساماندهی سهام عدالت و بهبود روند خصوصی سازی، طراحی نظام تامین اقتصادی دولت، ایجاد نظام رتبه بندی اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیریت بدهی های دولت و مشارکت در مدیریت واردات و صادرات رسمی را از دیگر برنامه های مدنظر معرفی کرد.

انتهای پیام