مهمترین برنامه های شهردار جدید تهران و توضیح درباره سلامتی قلب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی نجفی در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه تلویزیونی تهران گفت: درحالی بودجه سال جاری برای شهرداری مشکل ساز است که با توجه به کاهش دو هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری به دلیل مصوبه مجلس،  به دنبال درآمد بیشتر از منابع پایدار و مدیریت منابع هستیم.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اداره شهرداری، مشارکت شهروندان است. بنابراین شهروندان باید احساس مسئولیت کرده و با اعتماد مشارکت کنند که لازمه آن شفافیت است. بنابراین همه تصمیم های شهرداری شفاف خواهد شد و طی یکی دو ماه دیگر همه اطلاعات مربوط به قراردادهای بیش از یک میلیارد تومان در سایت منتشر خواهد شد.

سیردهمین شهردار تهران گفت: واقع‌گرا بوده و اهل شعارهای غیرقابل اجرا هم نیستم.سوابق مدیریتی‌ هم این را نشان می‌دهد. با این اوصاف بسیاری از موارد اعلامی باید ظرف چهارسال انجام شود. دکمه‌ای هم نخواهد بود که با زدن آن همه چیز ناگهان درست شود.

نجفی با این بیان اینکه، داشتن تشکیلات وسیع تهران برای انتشار کتاب درست نیست و شهرداری باید سبک و چالاک باشد، ادامه داد: جمع‌آوری زباله شهرداری وظیفه شهرداری است اما بخش خصوصی این کار را می‌کند. در بقیه کارها هم همینطور است. در دوره من هرکاری که بخش خصوصی بتواند خدمت موثری به شهر بدهد، شهرداری وارد آن نمی‌شود و برون سپاری خواهد کرد.

وی در پاسخ به شایعاتی درباره سلامتی توضیح داد: خیلی ممنونم که نگران سلامتی ام هستید اما فراموش نکنید بعد از سال 92 هم مسئولیت اجرایی داشتم و سه ماه سرپرست وزارت علوم بوده و مسئولیت‌های دیگری هم در دولت داشتم. این درحالی است که 3.5 سال از سال 92 که در قلبم فنر گذاشته شده ، سپری شده و الحمدالله مشکلی ندارم.

نچفی ادامه داد: مسئولینی در سمت های سنگین و یا در قانونگذاری را می‌شناسم که چهار پنج فنر دارند. با این حال عمر دست خداست و زیر این گنبد کبود هیچ کس از آینده خود خبر ندارد.

انتهای پیام