حمایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر پیشنهادی اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی درخصوص معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد به ایلنا گفت: ابتدا باید شرایط اقتصادی را بررسی کنیم و ببینیم اولویت‌ها کدام است. شخصی که برای این وزارتخانه حساس معرفی می‌شود باید در مرحله اول تحول ساختاری نظام بانکی را در دستور کار داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی، وضعیت نابسامان نظام بانکی است. در حوزه اصلاح قوانین و مقررات بعد از سال‌ها در مجلس، اصلاح قانون نظام بانکداری را در دستور کار قرار دادیم و انتظار ما این است که وزیر آینده این مسئله را پیگیری و آن را عملیاتی کند.

این نماینده مجلس افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید عزم بیشتری وجود داشته باشد. از سال 92 تا الان قاچاق کالا و ارز 13 میلیارد دلار کاهش داشته اما موضوع این است که ما اثر آن را در اقتصاد نه در افزایش میزان تقاضا و نه در تراز ارزی نمی‌بینیم.نکته دیگر بحث مناطق آزاد و تعیین تکلیف آن است.

پورابراهیمی گفت: در برنامه ششم برای توسعه اقتصادی برخی از قوانین را تغییر دادیم که یکی از آنها این بود که این مناطق برای رفع مشکل مالیاتی، بیمه و گمرک با وزارت اقتصاد ادغام شوند،با وجود آنکه این قانون باید از ابتدای سال جاری اجرا می‌شد هنوز خبری از اجرای آن نشده است. هرچند به رئیس جمهور در این خصوص نامه نوشتیم و ایشان هم دستور داد سریعاً این امر اجرا شود اما انتظار داریم بعد از استقرار وزیر جدید حداکثر ظرف دو ماه این مصوبه عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اولویت‌هایی که برای توسعه اقتصادی وجود دارد،نیازمند مدیری عمل‌گرا و باسابقه هستیم که بتواند به صورت ضربتی این موارد را اجرا کند که کرباسیان این شاخصه‌ها را دارا  است و می‌تواند آنها را عملیاتی کند.

انتهای پیام