بحران در شورای مشورتی ترامپ/ تعداد استعفا دهندگان به ۴ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیویورک تایمز، پس از استعفای روسای ۳ شرکت مهم از شورای مشورتی اقتصادی کاخ سفید، ریچارد ترومکا در واکنش به نحوه برخورد دونالد ترامپ با حوادث شارلوتسویل، ازشورای مشورتی استعفا کرد.

وی در بیان دلیل استعفا گفت: واکنش ترامپ به افراط‌ گرایان سفیدپوست در شارلوتسویل به معنای این است که وی تعصب و تروریسم داخلی را پذیرفته است. ما نمی‌توانیم در شورای رئیس جمهوری باشیم که تروریسم و تعصب داخلی را تحمل می‌کند.

این رهبر اتحادیه کارگری ادامه داد: اظهارات ترامپ به این معنا است که وی سخنان صریح خود درباره افراط گرایان سفیدپوست و نئونازی‌ها را قبول ندارد. ما باید به نمایندگی از کارگران آمریکا که هرنوع مشروعیت این گروه‌های متعصب را رد می‌کنند، استعفا بدهیم.

بنابر این گزارش،ترامپ روز گذشته در واکنش به حوادث آخر هفته شارلوتسویل گفت: هر دو طرف مقصر هستند.روز گذشته روسای شرکت های کامپیوتری اینتل، داروسازی مِرک، و شرکت تولید و پخش لباس های ورزشی آندر آرمور ( Under Armour) که به عنوان مشاوران اقتصادی در شورای مشورتی تولیدات آمریکایی حضور داشتند از حضور در این نهاد مشورتی استعفا دادند.

انتهای پیام