توضیحات بانک ملت درباره اثر مصوبه جدید دولت و نامه بانک مرکزی + برج جام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت درحالی بعد از مجمع سالانه 31 تیر ، اقدام به برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده در 16 مرداد برای انتخاب اعضای هیئت‌مدیره کرده که درباره نامه 31 تیر بانک مرکزی و اثر مصوبه 18 مرداد هیات دولت مبنی بر دستورالعمل نحوه شناسایی مطالبات بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، توضیحاتی داد تا شاید در روزهای آینده آماده بازگشایی نماد شود.

براساس این گزارش، دو بند اول نامه بانک مرکزی در مورد اخذتاییدیه کتبی از مراجع ذیصلاح و تایید حسابرس در خصوص شناسایی بیش از 985 میلیارد تومان از سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین مطالبات از دولت و همچنین تعیین تکلیف سود تسعیر شناسایی شده و مابه تفاوت نرخ ارز شناور و یا صادراتی در رابطه با ارزهای مورد مطالبه از بانک مرکزی تا پایان سال جاری بود.

درباره مصوبه دولت هم ، سازمان بورس خواهان اعلام اثرات تصویب دستورالعمل فوق در سرفصل­ های "مطالبات از دولت" و "سود و وجه التزام ناشی از مطالبات از دولت" بر سود(زیان) انباشته ابتدای دوره و پیش­بینی سود (زیان) هر سهم سال مالی جاری شده است. 

همچنین بعد از فروش برج جام در اواخر تیر ، این بانک در این مورد هم توضیح داد. مساحت زمین این برج 35 طبقه ایی، 4551 مترمربع و با زیربنای کل 62035 مترمربع بوده که قیمت پایه آن 610 میلیارد تومان بود.

بر همین اساس ، کاظم چاوشی مدیر امور مالی "وبملت" در دو نامه جداگانه ، همراه با نامه بانک مرکزی ، توضیحاتی به شرح زیر داده است:

توضیحات در خصوص نامه بانک مرکزی

توضیح در باره دستورالعمل نحوه شناسایی مطالبات بانک‌ها

 

توضیح درباره فروش برج جام

نامه بانک مرکزی

انتهای پیام