آمار شکایات سهامداران و فعالان در کانون کارگزاران بورس با کاهش 48 درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کانون کارگزاران بورس ، تعداد شکایات وارده به کمیته سازش از ابتدا تا انتهای تیر ماه را اعلام کرد که در این میان 148 پرونده در انتهای خرداد سال جاری در جریان بود که این تعداد در انتهای تیر به 71 پرونده رسیده که نشاندهنده کاهش 48 درصدی است.

همچنین تعداد پرونده های وارده و مختومه در این مدت یک ماهه به ترتیب 32 و 109 پرونده بوده است.

در این میان،از تعداد 109 پرونده مختومه در تیر سال جاری، 22 مورد به سازش و 87 مورد به عدم سازش منجر شده است. از 22 مورد مختومه به سازش، 8 مورد به عدم پیگیری خواهان، 10 مورد به اعلام رضایت و 4 مورد به انصراف خواهان انجامیده است.

از 87 پرونده مختومه ای هم که به عدم سازش منجر شده، 24 مورد به عدم حضور خواهان و 63 مورد به عدم سازش ارسال به هیات داوری اختصاص دارد.

بنابر این گزارش،کمیته سازش کانون کارگزاران بورس در راستای اجرای ماده 36 قانون بازار اوراق بهادار تشکیل شده و به کلیه اختلافات حرفه ای ناشی از فعالیت حرفه ای اعضای کانون با یکدیگر و یا با سایر اشخاص رسیدگی می کند.بنابراین راه ورود به فرآیند رسیدگی به اکثر اختلافات در بازار سرمایه و صدور آرای قطعی و لازم الاجرا در این خصوص و احقاق حقوق سرمایه گذاران ، نهادهای مالی و تشکل های خود انتظام، تشکیل پرونده درکمیته سازش این کانون است.

انتهای پیام