رئیس قوه قضائیه: امیدواریم دولت به وعده‌های انتخاباتی عمل کند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان، صادق آملی‌لاریجانی روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به شروع کار دولت دوازدهم بر لزوم عمل دولت به وعده‌های انتخاباتی به‌ویژه در بخش اقتصاد و معیشت مردم به‌عنوان نیاز حقیقی امروز، تأکید کرد و گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهور نیز بر لزوم توجه به تولید و اشتغال تأکید کرده‌ و بین همه قوا اجماع بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. قوه قضائیه نیز همواره اعلام کرده از هیچ کمکی در این زمینه به‌ویژه در جهت تأمین امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز از‌جمله اقداماتی است که در قوه قضائیه نسبت به آن اهتمام وجود دارد،برخورد با آن را یک بحث فراقوه‌ای دانست و افزود: باید همه مؤلفه‌های لازم در حوزه اقتصاد به کار گرفته شود تا عوامل تولید به حرکت درآیند. دولت عمده مسئولیت اجرائی را برعهده دارد و باید در این زمینه تدبیرهای لازم را بیندیشد. نباید همه امور را به برجام و روابط خارجی موکول کنیم بلکه باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنیم تا چرخ‌های تولید و اقتصاد بچرخد و جوان‌ها وارد بازار کسب و کار شوند.

این مقام مسئول از خدمات پورمحمدی وزیر سابق دادگستری تشکر کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای علیرضا آوایی وزیر جدید دادگستری، ابراز امیدواری کرد در دوره فعالیت ایشان نزدیکی قوا به یکدیگر بیشتر شود و مشکلات بودجه‌ای دستگاه قضائی مرتفع شود.

آملی‌لاریجانی با اشاره به وقوع برخی ترورها در اروپا و روسیه در ایام اخیر، عنوان کرد: ایران ترور را در همه اشکال آن محکوم می‌کند و این در حالی است که  اروپا و آمریکا در قول و عمل، ترور را به ترور خوب و بد تقسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه دنیای غرب هیچ عزمی برای ازبین‌بردن تروریسم ندارد و از این پدیده شوم به‌عنوان ابزاری برای برخورد با سایر کشورها استفاده می‌کند، افزود: یکی از تئوریسین‌های آمریکایی در روزهای گذشته به صراحت گفته، نباید داعش را از بین ببریم زیرا بهترین ابزار برای تحقق اهداف است. وقتی چنین اعتقادی وجود دارد، باید همین وضعی که شاهد آن هستیم، در دنیا حاکم باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی اظهارات ترامپ مبنی بر ربط‌ دادن ترورها به اسلام عنوان کرد: یک رئیس‌جمهور غیرمنطقی و نامعقول مثل ترامپ که روش نژادپرستانه وی حتی در آمریکا موجب دودستگی شده، اسلام‌هراسی را ترویج می‌کند و ترور را به پای اسلام می‌نویسد. این امر غیرمنطقی‌بودن و بلکه حماقت را نشان می‌دهد. دینی که منادی آزادی حقوق انسان‌هاست و به صراحت و مکرر در قرآن با کشتن نفوس بی‌گناه مخالفت کرده،از سوی چنین فردی متهم به حمایت از تروریسم می‌شود. همین رویکرد است که باعث می‌شود تروریسم ریشه‌کن نشود.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه ایران در شعار و عمل با تروریسم مبارزه کرده و در صف اول مقابله با آن قرار دارد، گفت: ایران در طول سال‌های گذشته قربانی تروریسم بوده و امروز نیز در صف اول مبارزه با آن در سوریه، لبنان، عراق و هرجایی که به سوی ایران دست یاری دراز کرده باشند، حضور خواهد داشت.

انتهای پیام