٣٤ هزار بیمار مبتلا به‌‌ ایدز در ایران شناسایی شد/ بیشترین راه ابتلا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، کامبیز محضری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز گفت: ٣٤ هزار بیمار مبتلا به‌‌ ایدز در ایران شناسایی شده که از این تعداد ٨٤ درصد را مردان و ١٦ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.به همین تعداد نیز افراد مبتلا به ‌‌ایدز شناسایی‌نشده تخمین زده می‌شود که از وضعیت خود خبر ندارند.

وی با اشاره به افزایش ابتلای زنان به‌‌ ایدز در سال‌های اخیر گفت: ارتباط جنسی محافظت‌نشده سبب شده تا آمار زنان مبتلا به این بیماری در سال‌های اخیر افزایش پیدا کند. ابتلا به این ویروس در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته و روند رشد این بیماری ادامه دارد اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در تلاش هستیم در سه سال آینده این بیماری را مهار و تحت کنترل قرار دهیم.

این مشاور پیشگیری با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به‌‌ ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی است، عنوان کرد: آمار مبتلایان به ‌‌ایدز در مقایسه با میانگین جهانی کمتر است و شیوع آن به مرحله همه‌گیری نرسیده است.

محضری با بیان اینکه کودکان مبتلا به ویروس ایدز ١٠ درصد کل مبتلایان را تشکیل می‌دهد، افزود: در 8 استان درحال شناسایی و پیشگیری کودکان مبتلا هستیم که در این خصوص اقدامات و آموزش‌های لازم درحال انجام است و در همین راستا سازمان بهزیستی کلیه یتیمان بازمانده از ایدز را تحت سرپرستی قرار می‌دهد.

انتهای پیام