فرصت ۲ ماهه وزیر برای مشکلات ذوب آهن/ وزارت کار جدی باشد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری که بعدازظهر دیروز و پس از مراسم تودیع و معارفه وزیران سابق و جدید وزات صنعت به عنوان نخستین بازدید از شرکت های تولیدی، راهی اصفهان و بازدید از کارخانه ذوب آهن شده بود، در جلسه با مدیران این شرکت، گفت : با تکمیل زنجیره تولید فولاد بسیاری از مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه مرتفع می شود.

وی ادامه داد: عمده مشکلات ذوب آهن ،ساختاری بوده و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان مالک این کارخانه باید در حل مشکلات آن جدی و تلاش مضاعفی داشته باشد.در این میان وزارت صنعت نگاه ویژه ای به معادن و صنایع معدنی بعنوان یکی از منابع پایدار درآمدی، اشتغال و توسعه ای دارد.

این وزیر با امیدواری به شکوفایی معادن و صنایع معدنی ، تاکید کرد: باید تا دو ماه آینده برنامه روشنی برای حل مشکلات ذوب آهن ارائه و بخشی از این برنامه‌ها بین مجموعه‌های مرتبط شروع شود.

شریعتمداری افزود: متأسفانه شاهد عدم توازن در توسعه فولاد بوده‌ایم و در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری نیز به این موضوع انتقاد شد و ایشان اعتقاد داشتند عدم توازن نباید وجود داشته باشد. این درحالی است که در دنیا همراهی تکنولوژی، دانش و صنعت باعث شکل گیری اتفاقات مثبت شده و می تواند مشکلات واحدهای صنعتی بزرگی همچون ذوب اهن را نیز حل کند.

وی افزود: با ابراز امیدواریی به پیگیری و حل مشکلات ذوب‌آهن در وزارت صنعت، ادامه داد: باید با کاهش هزینه‌ها، این کارخانه را که دارای مدیرعامل با تجربه‌ای است ، فعال نگه‌داریم و تقویت فعالیت نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام