علت عدم معامله بلوک ۱۵ درصدی "فایرا" اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز قرار بود 15 درصد از سهام آلومینیوم‌ ایران‌ از سوی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران عرضه شود اما این عرضه انجام نشد.

براساس این گزارش، در حالی سهامداران "فایرا" بعد از رشد 62 درصدی قیمت سهام از 24 مرداد تا دیروز ، منتظر این معامله بودند که بروز شایعاتی مبنی بر عدم تایید صلاحیت خریداران، منجر به تشکیل صف فروش امروز شد اما در ادامه این صف جمع و در آخر وقت تبدیل به صف خرید 18.6 میلیون سهمی شد.

در این رابطه علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران به بورس پرس گفت: طبق ضوابط معاملات عمده و بر اساس مدارک ارسالی ، خریداران این بلوک احراز صلاحیت نشدند.

وی در برابر این سئوال که علت این عدم تایید صلاحیت چه بود و خریداران شامل چند شرکت یا فرد بودند ، گفت: طبق مقررات، بورس در مرحله رسیدگی، نمی تواند موارد این چینی را افشا کند.

صحرایی در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف آیا بلوک 15 درصدی "فایرا" در روزهای آینده امکان عرضه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: این موضوع به تصمیم سهامداره عمده (سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران ) بستگی دارد.

براساس این گزارش، بلوک فوق شامل 780 میلیون سهم بود که قرار بود امروز به قیمت پایه هر سهم 861 ریال به صورت یکجا در بازار دوم معاملات بورس تهران عرضه شود.

انتهای پیام