زمان عرضه اولیه پنجمین شرکت جدید / مشخصات واگذاری ۱۰ درصد "های وب"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند عرضه اولیه های سهام شرکت ها که از اسفند سال گذشته تا 27 تیر متوقف شده بود ، در هفته های اخیر تشدید شده و بعد از حضور شرکت های جدید به پرداخت ملت (در بورس)، مبین وان کیش و هتل پارسیان کوثر، ( در فرابورس )، سهام چدن سازان هم امروز با 10 درصد معادل 80 میلیون سهم برای عموم و کارکنان ( 3 درصد) در بورس عرضه اولیه می شود.

اما حضور شرکت های جدید با واگذاری 10 درصد سهام شرکت داده گستر عصر نوین ادامه دار شده و طبق اعلام بورس تهران ، قرار است 10 درصد سهام این شرکت 400 میلیارد تومانی ، فردا چهارشنبه 22 شهریور عرضه اولیه شود که در نوع خود کم سابقه بوده و با انتقاداتی از سوی برخی فعالان به دلیل خروج نقدینگی از بازار و نبود فاصله بین عرضه ها همراه شده است.

به این ترتیب ، "های وب" که از 31 مرداد سال جاری با پلاک 515 در بازار دوم معاملات بورس درج شده ، بعد از برگزاری جلسه معارفه یکشنبه ، به عنوان پنجمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام خواهد شد.

در این عرضه قرار است 400 میلیون سهم "های وب" ( شامل 200 میلیون سهم برای تخصیص به کارکنان) از سوی کارگزاری بانک ملی، به روش ثبت سفارش واگذار شود.

محدوده قیمتی هر سهم برای سفارش هم بین 2715 تا 2850 ریال تعیین شده و حداکثر سهمی هر کد حقیقی و حقوقی 5 هزار سهم خواهد بودو

"های وب " همگروه شرکت های آتیه داده پرداز و مبین وان کیش بوده و در زمینه ارائه خدمات انتقال داده‌ها و خدمات جانبی آن و فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات، ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سایر خدمات کامپیوتری و مخابراتی و فعالیت‌های خدماتی و پشتیبانی پیمانکاری کلیه فعالیت‌های کامپیوتری و مخابراتی ... فعال است.

بررسی ها نشان می دهد این شرکت که سال 82 تاسیس و از سال 88 به گرگان منتقل شده ، سرمایه اسمی 200 میلیاردتومانی را در تیر به 400 میلیارد تومان رسانده و در مجمع سالانه 20 اردیبهشت سال جاری، 305 ریال از سود را با سرمایه قبلی تقسیم کرده و سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 386 ریال پیش بینی کرده است.

در ترکیب سهامداری آن هم ایمان میری با در اختیار داشتن 98.3 درصدی سهام، مالک اصلی بشمار می رود.

این شرکت تا سال گذشته دارای 705 نیروی انسانی بود اما با تغییر ساختار و برون سپاری فعالیت ها، هم اکنون با 189 نفر فعال است.

همچنین داده گستر عصر نوین که با برنده شدن در مناقصه 10 ساله "ارایه اینترنت به 31 هزار و 250 روستا" ، سومین شرکت برتر خدمات ارتباطات ثابت شده در سال گذشته ، نماینده رسمی شرکت بین المللی Vodafone است.

انتهای پیام