درخواست های وزیر اقتصاد از مسئولان سازمان بورس + مصوبات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود کرباسیان که عصر دیروز برای اولین بار در جلسه شورای عالی بورس حضور داشت و برای نخستین بار اقدام به انتشار عکس از این نهاد کرد، درخواست هایی از مسئولان سازمان بورس مطرح کرد .

این درخواست ها شامل امنیت خاطر سهامداران، افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی پروژه ها، مدیریت نحوه عرضه اوراق بدهی و برنامه ریزی برای کاهش نرخ سود اوراق بدهی، ایجاد تنوع در ابزارها ،  عمیق تر کردن بازار از طریق اقداماتی چون انتشار اوراق بهادار ارزی بودند.

شاپور محمدی رییس سازمان بورس هم با اشاره به ساماندهی معاملات "سخاب" و کاهش نرخ موثر این اوراق در بازار سرمایه، درباره نتایج جلسه شورای عالی بورس به شادا گفت: مصوب شد اوراقی که با مجوز بانک مرکزی منتشر و در خارج از بازار سرمایه عرضه می شود، ساماندهی شود. نتیجه این اقدام نیز کاهش نرخ این اوراق خواهد بود.

وی دستور العمل معاملات انواع اوراق بهادار در بورس انرژی شامل گواهی ظرفیت، صندوق پروژه و سایر اوراق را از مباحثی برشمرد که در این جلسه طرح و تصویب شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار، نحوه انتشار فروش اوراق بهادار ارزی بر اساس ضوابط بودجه با هدف تسریع اجرای پروژه های نفتی را از دیگر موارد طرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی نحوه اجرای این مصوبه را بررسی و با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی خواهد کرد.

محمدی معامله گواهی سپرده بانکی در بازار اوراق بهادار را از دیگر موضوعات مورد بحث این شورا دانست و گفت: با توجه به سیاست کلی شورا، برنامه ریزی های لازم در خصوص چگونگی معامله گواهی سپرده بانکی صورت خواهد گرفت. همچنین تاکید شد با هدف کاهش نرخ سود اوراق بدهی، حجم این بازار کنترل و مدیریت شود.

انتهای پیام