واکنش وکیل‌ احمدی‌نژاد به مواضع دادستان دیوان محاسبات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،در پی مواضع دادستان دیوان محاسبات در مورد پرونده تخلف احمدی‌نژاد، وکیل رئیس دولت سابق در نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی و دادخواهی به این سخنان شده است.

عادل حیدری اعلام کرد: "استحضار دارید که فیاض‌شجاعی دادستان دیوان محاسبات در مصاحبه 8 مرداد اقدام به خلاف واقع‌گویی، نشر اکاذیب و ایراد اتهامات فراوان علیه احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق کرد و از هفت حکم قطعی محکومیت در حال اجرا علیه ایشان سخن گفت. ایشان به گونه‌ای درباره هزینه یارانه‌های مردم سخن گفت که گویا حیف‌ومیل هفت‌هزارمیلیاردتومانی اتفاق افتاده و احمدی‌نژاد محکوم به پرداخت آن است.

طی بیش از یک ماه مراجعه حضوری به بخش‌های مختلف دیوان محاسبات و اصرار بر دریافت احکام مورد ادعا، چند دادنامه به اینجانب تحویل داده‌اند که نه‌تنها حاکی از ادعای دادستان دیوان نیست، بلکه برعکس عموما حاکی از تأیید اقدامات دولت قبل در حوزه‌های مورد ادعاست.

برای احقاق حق و پیگیری حقوقی، شکایتی از ایشان به دستگاه قضائی تحویل شده که امیدوارم رسیدگی شود، لیکن از آنجا که دادستان دیوان محاسبات مدعی است زیر نظر نمایندگان مجلس کار می‌کند به نظر می‌رسد که رفتار ایشان حافظ شأن نمایندگان ملت نیست و از این رو موضوع به استحضار رسید تا اقدام لازم در راستای صیانت از جایگاه مجلس و نهادهای وابسته انجام گیرد."

براساس این گزارش، فیاض‌شجاعی چندی‌پیش جزئیاتی تکان‌دهنده از تخلفات کلان محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و به اعتماد گفت علیه ایشان (احمدی‌نژاد) هفت حکم صادر شده و همه هم قطعی و در حال اجرا است.

وی همچنین با دقت جزئیات پنج پرونده از هفت پرونده احمدی‌نژاد را که درباره تخلفات نفتی اوست، توضیح می‌دهد. از تخلفات هفت هزار میلیارد و چهار هزار میلیاردی او سخن می‌گوید و از اینکه کل اموال وی به دو میلیارد نمی‌رسد و به همین دلیل اگرچه احکام جبرانی درباره احمدی‌نژاد در حال اجراست اما چندان امیدی به بازگشت این ارقام به خزانه نیست.

این دادستان دیوان روایت جالبی هم از دفاعیات احمدی‌نژاد در دو دوره قبل و بعد از ریاست‌جمهوری‌ داشته و می‌گوید: وی در دوره ریاست‌جمهوری‌ با این لحن از خود دفاع می‌کرد که موضوع چندان به شما ربطی ندارد. اما بعد از دوره ریاست‌جمهوری‌ همه موارد را با دقت و جزئیات توضیح می‌داد.

شجاعی آماری شنیدنی هم از احکام صادرشده در دیوان محاسبات از سال ٩٠ تا امروز دارد که به گفته خود بیش از ٩٠ درصد آنها به دولت قبل مربوط است.در این بازه زمانی سه‌هزارو ۵٣٩ رأی صادر شده که ٩۵٠ مورد آن هم شامل آرای جبرانی و هم آرای مجازات است. در این مدت ۴٠٠ مورد توبیخ کتبی با درج در پرونده و ۵٢٠ مورد کسر حقوق صادر شده است. همچنین دیوان محاسبات ۴٠ مورد انفصال از خدمت صادر کرده که عمده این تعداد انفصال دائم از خدمت هستند. اما نکته مهم‌تر اینکه در این فاصله دیوان محاسبات ۵٠ مورد اعلام و گزارش به مجلس هم داشته که اغلب این موارد مربوط به وزرا و رئیس‌جمهور قبل می‌شود.

وی تأکید کرد:به  تخلفات احمدی‌نژاد که منجر به ضرر به بیت‌المال شده رسیدگی شده، یعنی هم رأی صادر شده و هم رأی قطعی شده و اتفاقا شروع به اجرا شده است. در مورد تخلفات ایشان همه آن موارد به مجلس اعلام شده است. یعنی موردی وجود ندارد، تخلف منتسب به رئیس‌جمهور وقت باشد و ما به مجلس اعلام نکرده باشیم. در باب جبرانی ضررها هم رأی صادر و قطعی شده است اما به جهت اینکه آرا و ضرر و زیان‌هایی که ناشی از تصمیمات ایشان بود آن‌قدر بزرگ است که زمینه اجرای آن را نداریم. خب باید چه کنیم؟! ایشان اصلا اموالی ندارد که کفاف این موارد را بکند.

انتهای پیام