آخرین وضعیت افزایش سرمایه سنگین "ونیرو" / دو تغییر در اساسنامه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سرمایه گذاری نیرو که با سرمایه 40 میلیارد تومانی در حضور دارد، درمجمع فوق العاده دیروز عملا به شرکت هلدینگ نیروگاهی تبدیل شد.

همچنین سال مالی "ونیرو" از پایان شهریور به پایان اسفند ماه تغییر کرد و اساسنامه شرکت طبق نمونه بورسی شرکتهای هلدینگی تغییر یافت.

براساس این گزارش، در حالی بلوک 42.7 درصدی این شرکت 20 بهمن سال گذشته به ارزش 31.6 میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری ایران خریداری شد که اواخر اردیبشهت سال جاری عیسی حسین پناه (مدیرعامل اسبق سرمایه گذاری سایپا)  مدیرعامل "ونیرو" و عضو هیات مدیره و حانشین علی ملکی شد.

سپس در مجمع عادی به طور فوق‌العاده 3 مرداد ،سهامداران جزء سرمایه گذاری نیرو در تصمیمی سرنوشت ساز و با اکثریت آرا معامله 860 میلیارد تومانی خرید شرکت ایرسا که متشکل از چند شرکت نیروگاهی است را تصویب و تمایل خود را به افزایش سرمایه 2400 درصدی اعلام کردند که فرایند آن از قبل شروع و در آینده اعمال خواهد شد.

در مجمع دیروز هم عیسی حسین پناه مدیرعامل "ونیرو" گفت : شرکت برای این خرید برنامه ریزی طی 9 ماه تعهد خرید خود را انجام دهد و مبلغ را با  فروشنده از محل افزایش سرمایه تسویه کند. در غیر این صورت یک فرصت 18 ماهه با جریمه تاخیر 1.5 درصدی در ماه محاسبه خواهد شد و به جهت جلوگیری از افزایش هزینه ها ، قرار است سرمایه شرکت از 40 میلیارد به 1000 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی در مورد افزایش سرمایه 2400 درصدی هم گفت : گزارش توجیه افزایش سرمایه قرار است ظرف هفته آینده تکمیل و پس از نپظر حسابرس به بورس اعلام شود.

این مقام مسئول در مورد توقف 6 ماهه نماد توضیح داد: این رویداد به علت تغییرات اخیر و به خاطر حفظ منافع سهامداران صورت گرفته است.

حسین پناه در مورد تغییر سال مالی هم گفت : سازمان بورس پیشنهاد داده سال مالی را به خاطر حضور حداکثری سهامداران در مجامع تغییر پیدا نکند اما چون صورت های شرکت های نیروگاهی ما به علت مراودات با دولت باید اسفند باشد، بهترین زمان برای سال مالی ، پایان اسفند خواهد بود ولی سعی و تلاش ما است که زمان برگزاری مجامع با دقت انتخاب شود تا با زمان مجامع دیگر تلاقی پیدا نکند.

وی در مورد سود شرکت اعلام کرد : با توجه به خرید سهام نیروگاهی ایرسا قبل از مجمع این شرکت ، سود تقسیمی به شرکت سرمایه گذاری نیرو می رسد که به همین دلیل سود امسال شرکت افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

حسین پناه در مورد شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا هم توضیح داد: ایرسا از 4 شرکت بزرگ تشکیل شده است .شرکت اول آن  انرژی گسترش جم است  که دو نیروگاه خوی و یزد را دارد. این دو نیروگاه در حال بهره برداری بوده و طرح افزایش ظرفیت (بخش بخار) نیروگاه یزد طی یک ماه آینده نیز به بهره برداری می رسد. دومین شرکت انرژی شمال جنوب است که احداث نیروگاه 1000 مگاواتی را دارد گشایش اعتبار از صندوق توسعه ملی درحال انجام است.

وی در مورد این سوال که آیا از سرمایه گذاری در سهام خارج می شوید ، گفت : سرمایه گذاری در بورس ادامه دارد و طبق اساسنامه و مقررات سازمان بورس تا 30 درصد سرمایه می توانیم در بورس سرمایه گذاری کنیم. لذا با سرمایه 1000 میلیارد تومانی حتی بیشتر از الان می توانیم نیز امکان فعالیت در در بورس وجود دارد.

انتهای پیام