برنامه های آتی "های وب" تا پایان سال و دلایل پشت سرهم قرار گرفتن ۲ عرضه اولیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت داده گستر عصر نوین که با سرمایه اسمی 400 میلیارد تومانی با نماد "های وب" بعنوان پانصد و پانزدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران درج شده،9 درصد سهام معادل 360 میلیون سهم را با کشف قیمت 285 تومانی قبل از ظهر امروز عرضه کرد.

دلایل پشت سرهم قرار گرفتن 2 عرضه اولیه/تدارک جایزه ویژه براساس شفاف سازی

روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس در نشستی خبری با اشاره به اینکه حدود پرونده 40 شرکت در سال گذشته پذیرش شده،گفت: مراحل آماده سازی این شرکت ها در حال پیگیری است و برخی ها از جمله"های وب" به سرانجام رسید.

وی علاقه مندی شرکت ها به حضور در بورس تهران را،استفاده از منافع مادی و غیر مادی عنوان کرد و افزود: از منافع مادی این حضور می توان به تامین مالی در روز عرضه اولیه اشاره کرد اما منافع غیرمادی،دامنه وسیعی دارد و شامل شهرت و اعتبار شرکت و همچنین جاودانگی دربازار سرمایه خواهد شد.

این مقام مسئول با توصیه به مدیران شرکت های حاضر در بازار سرمایه،خواستار تفکیک نظارت از مدیریت شد تا در نهایت شرکت ها بتوانند با فضای سالم تری کارها را به پیش برده و فعالیت ها را گسترده تر کنند.

حسینی مقدم با بیان اینکه یکی از منافع مادی،تخصیص سهام به کارکنان شرکت ها است،ادامه داد: با دستورالعمل سهام ترجیهی(تا 5 درصد به کارکنان) تشریک مساعی و افزایش بهره وری ایجاد می شود و این شرکت نیز یک درصد از سهام قابل عرضه را به کارکنان اختصاص داده است.

وی درخصوص دلایل پشت سرهم قرار گرفتن 2 عرضه اولیه چدن سازان و های وب در یک هفته اظهار داشت: این امر به مسائلی همانند سهامدار عمده،تعدادپرونده های اماده برای عرضه و همچنین در پیش رو بودن ماه محرم برمی گردد به همین لحاظ عرضه اولیه این دو شرکت به دنبال هم انجام شد.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه با جدیت در شفاف سازی که بخش عمده آن به سهامدار عمده برمی گردد،می توانند از منافع شفافیت بهره مند شوند، از تدارک جایزه ویژه ای براساس شفاف سازی برای شرکت ها خبر داد که درآینده ای نزدیک در مراسمی،این شرکت ها به بازار معرفی و جوایز را کسب خواهند کرد.

برنامه های آتی "های وب" از زبان مدیرعامل

ایمان میری مدیرعامل های وب نیز با تشکر از سهامداران برای اعتماد به این شرکت،درخصوص برنامه های آتی تا پایان سال گفت: این شرکت در دو حوزه تا پایان سال جاری متمرکز خواهد بود که یکی با توجه به اهمیت حوزه روستایی برای دولت دوازدهم،افزایش پوشش شبکه تلفن ثابت و دسترسی راحت تر برای بیش از 40 میلیون خانوار روستایی خواهد بود.

وی حوزه دوم را حوزه شهری عنوان کرد و افزود: در این حوزه سرویس ترانک(گوشی های بی سیم) و فیکس وایرلس از 6 ماهه دوم سال با توجه به بازار" بی تو ار" که دست نخورده باقی مانده آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این برنامه در حوزه شهری 3 ساله است و در 2.5 سال آتی برای این دو سرویس،پوشش دهی تکمیل شده و با کیفیت مناسب ارائه خواهد شد.همچنین بخش های درامدی  MTOM و IOT که تا اوایل سال 2019 پررنگ نشان داده نمی شوند،پس از این تاریخ به افراد متقاضی ارائه می شود.

پاسخ به 4 سوال

میری در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر اینکه علت تغییر تخصیص 200 میلیون سهم به 40 میلیون سهم برای کارکنان(5 درصد به 1 درصد) چه بوده،گفت: از کاهش سهم کارکنان ناراحت هستیم چرا که بدون حضور کارکنان،این شرکت به جایی که در حال حاضر حضور دارد نمی رسید اما با توجه به واکنش و خواسته بازار و اینکه تلاطمی ایجاد نشود این امر صورت گرفت اما این کاهش سهم برای کارکنان جبران خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص رقبای های وب گفت: در حوزه ترانک هیچ رقیبی وجود ندارد ،در حوزه MVNO یا سرویس موبایل مجازی،موبایلی ها و کسانی که این پروانه را دریافت می کنند هستند.همچنین در حوزه فیکس وایرلس های وب به همراه مبین نت و ایرانسل حضور دارد. در حوزه  USO نیزدر روستاهایی که فعالیت دارند،هیچ رقیبی ندارند و در حوزه فیکس وایرلس ADSL که روند کاهشی پیش بینی شده،جزو 3 شرکت بوده اما تمرکز بر روی LT  خواهد رفت.

مدیرعامل این شرکت درخصوص نحوه شراکت با ودافون نیز گفت: این تعامل از سال گذشته اجرایی شده اما هنوز منافعی اعمال نشده ولی از مشاوره و تاثیر حضور ودافون در خرید ها و پیشروی به روز دنیا کمال رضایت را داریم.

میری به سهامداران و خریداران این سهم توصیه کرد صبور بوده و اگر به مدت 6 ماه تا یکسال این سهم را داشته باشند،شیرینی خوبی را درک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تعهد 10 درصدی برای عرضه اولیه به سازمان بورس دارند،افزود: 9 درصد این عرضه پیش از ظهر امروز انجام شد و زمان عرضه یک درصد مابقی هم بسته به نظر سازمان تعیین خواهد شد.های وب تلاش می کند سهم این شرکت به دور از سفته بازی قرار گرفته و خصوصی بودن خود را حفظ کند.

انتهای پیام