به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پرس تی وی، چند شرکت آمریکایی نمایندگان را به ایران اعزام کرده اند تا ظرفیت بازار ایران را از نظر صنعت شیرینی و شکلات مورد بررسی قرار دهند.در جمع شرکت هایی از 26 کشور جهان که در نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران حضور دارند، 3 شرکت آمریکایی نیز دیده می شود.
جمشید مغازه ای دبیر اتحادیه شرکت های تولید کنندگان شیرینی گفت: 68 شرکت از کشورهای مختلفی نظیر ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، آمریکا، چین، ترکیه، امارات، مالزی و اوکراین در این نمایشگاه حضور دارند.این نمایشگاه فرصتی است برای فعالان این صنعت که بازار شیرینی و شکلات ایران را مورد ارزیابی قرار دهند و نیازهای ضروری مصرف کنندگان نهایی را بشناسند.
وی افزود: امروزه، هر ایرانی به طور متوسط سالانه 21 کیلو شیرینی، شکلات، کیک، بیسکوئیت، تافی و آدامس مصرف می کند که 30 تا 40 درصد کمتر از کشورهای اروپایی است.همچنین ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن شیرینی جات، شکلات، انواع تافی، آدامس و بیسکوئیت در کشور وجود دارد، اما ما در بهترین حالت سالانه 1.7 میلیون تن تولید می کنیم.
مغازه ای ادامه داد: ارزش فروش شکلات ایران دو برابر صادرات خودرو است و محصولات شیرینی و شکلات ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، استرالیا، اروپا و ژاپن ارسال می شود.
بنابراین گزارش،این نمایشگاه در 3 بخش اصلی محصولات، مواد خام و ماشین آلات سازماندهی شده و شرکت کنندگان تحت تاثیر بازار رو به رشد ایران که علاقه مند چشیدن طعم محصولات خارجی است قرار گرفته اند.
ایران یک اقتصاد متنوع دارد و در منطقه ای منحصر به فرد قرار گرفته که نقطه اتصال خارومیانه، آسیا و اروپا به یکدیگر است. بخش های اقتصادی مصرف کننده محور حساب ویژه ای روی بازار مصرف 80 میلیون نفری و ترکیب جمعیتی جوان آن قرار گرفته اند.
انتهای پیام