پرونده دامپینگ فولاد ایران بسته شد/جزئیات فاینانس‌های جدید فولادی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ملی فولاد در مورد پرونده دامپینگ فولاد ایران در بازارهای اروپا به فارس گفت: ما از ابتدا نیز اعتقاد داشتیم که موضوع دامپینگ فولاد ایران به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و این مسئله را قبول نداشتیم. 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد از سر دلسوزی مسائلی را در مورد فولاد مطرح می‌کردند، این اطلاعات خارج از کشور رفت و در نهایت شرکت‌های دلال اروپایی و آسیایی که ایران جای آنها را در بازار گرفته بود، علیه ما فعال شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع دمپینگ فولاد فقط در مورد ایران مطرح نبود و چند کشور دیگر را نیز شامل می‌شد، افزود: اطلاعاتی در این مورد از سوی ایران ارائه شد و اروپایی‌ها نیز موضوع دامپینگ فولاد ایران را رد کردند. البته باید حواس را جمع کنیم تا در بازارهای جدید، دلالان با درخطر دیدن منافع خود، علیه ما فعال نشوند. 

کرباسیان در مورد فاینانس طرح‌های فولادی نیز گفت: طرح توسعه فولاد هرمزگان و طرح توسعه فولاد مبارکه نهایی شده و شرکت فولاد مبارکه با طرف آلمانی به توافق رسیده که از فاینانس برخوردار خواهد شد. اخیراً وزارت اقتصاد نیز توافقی با کره‌ای‌ها داشته که امیدواریم در نیمه دوم سال خبرهای خوش فاینانس را داشته باشیم. 

وی ادامه داد: طرح پرورده 4 زغال سنگ طبس نیز با فاینانس 90 میلیون یورو از چین که قبلاً منتفی شده بود، دوباره در دستور کار دولت قرار گرفته و امیدواریم تا پایان مهر ماه کلنگ عملیاتی این طرح به زمین زده شود.

 

انتهای پیام