پیش بینی هفته جاری بورس با تکیه بر ۵ عامل و معروفی ۳ گروه مستعد بازار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی تاکنون انتظارات فعالان از اثر کاهش نرخ سود بانکی در رشد متغیرهای اصلی بازار سهام محقق نشده و شاخص بورس در آخر هفته گذشته به نیمه کانال 83 هزار واحدی رسیده که کارگزاری آبان برای وضعیت بازار در هفته جاری پیش بینی کرد، بازار هفته گذشته با داد و ستد های کم رمق و منفی اکثر گروه ها و در کل در سایه عرضه های اولیه و تسویه حساب های مشتریان اعتباری دنبال شد .

موضوعی که انتظار می رود تا اواخر شهریور ماه ادامه داشته باشد و با شروع مهر ماه، با افزایش تقاضا، افزایش حجم معاملات و  در کل بهبود داد و ستدها مواجه شویم.

در این میان گروه های پالایشگاهی و آی تی می توانند جز مستعد ترین گروه ها برای پیشتازی بشمار روند.

رشد محسوس اما آرام نرخ دلار و احتمال تک نرخی شدن ارز و در صورت افزایش مجدد قیمت های جهانی فلزلات پایه، محصولات شیمیای و نفت می تواند شتاب صعود بازار را با آهنگی تند تر مواجه گرداند.

گروه کاشی و سرامیک در هفته پیش رو احتمالا با معاملاتی پرتقاضا مواجه باشند که در این بین نمادهای "کترام، کلوند و کهرام" می توانند از اقبال بیشتری برخوردار باشند.

انتظار میرود افزایش تقاضا در گروه آی تی این هفته نیز ادامه داشته باشد تا جایی که نمادهای "آپ و اپرداز" همچنان با صف خرید دنبال شوند و نماد تازه وارد "های وب" در کنار نماد "چدن" با صف خرید پرحجمی، رشد قیمتی را تجربه کنند.

انتهای پیام