تحلیلی از اوضاع تولید فولاد خام در ایران و خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احسان دشتیانه در کنفرانس متال اکسپرت از افزایش تولید محصولات میانی ذوب آهن در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و این رشد را نتیجه فعالیت موثر فولادسازان ایرانی در بازارهای صادراتی عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه با قدمت 50 ساله است تصریح کرد : تولید فولاد در ایران حدود 17 میلیون تن است و نرخ رشد تولید فولاد در ایران در سال 2016 از خاورمیانه بیشتر بوده است.

این مسئول فروش درخصوص دلایل این افزایش به کاهش ظرفیت های تولید مازاد در چین، افزایش مجدد هزینه های مواد اولیه، سیاست های زیست محیطی اعمال شده در چین، عدم عرضه محصولات چین در بازارهای صادراتی و سطح کم موجودی انبارها اشاره کرد.

دشتیانه با اشاره به بیلت ایران به عنوان یک برند نو در بازارهای جهانی عنوان کرد :  با تکیه بر قیمت رقابتی، زمان مناسب تحویل محصول، کیفیت بالا و ارائه اسناد در زمان مناسب، بیلت ایران موفق شده جایگاه خوبی در بازارهای بین المللی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فولاد چادرملو،نیریز،شادگان،بافت،سبزوار،سرمد ابرکوه وارد مدار  تولید خواهند شد،گفت : با توجه به مشارکت چشمگیر بخش خصوصی، رسیدن به تولید 55 میلیون تن تولید فولاد خام و 20 میلیون تن صادرات دور از ذهن نبوده و در این راستا دولت و بخش خصوصی باید تعهداتی را انجام دهند. حفظ کیفیت، تربیت گروه های بازاریابی قوی، تولید بر اساس استانداردهای بین المللی، توسعه بازارهای هدف و قیمت رقابتی از جمله وظائف بخش خصوصی است و دولت نیز باید در امر توسعه بنادر و تسهیل حمل و نقل اهتمام ورزد.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن با بیان اینکه 70 درصد بیلت ایران به منطقه منا صادر می شود،گفت: تایلند،عمان ،امارات و مالزی اهداف صادراتی فولاد ایران هستند.

دشتیانه صادرات بیلت ایران در 7 ماه2017 را معادل 2 میلیون و 440 هزار تن و صادرات بیلت ذوب آهن در این مدت را معادل 560 هزار تن عنوان کرد .

انتهای پیام