اداره کار به نفع کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس رای داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،پالایشگاه ستاره خلیج فارس که پس از گذشت بیش از 10 سال از آغاز عملیات اجرایی، شاهد افتتاح واحد بنزین سازی فاز نخست آن در ابتدای سال جاری با حضور رئیس جمهوری بود، هنوز درگیر و دار تکمیل فاز نخست است که حاشیه ساز شد.

این پالایشگاه در سال 92 به منظور جذب نیروهای متخصص اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. پس از ماه ها تأخیر در اعلام نتایج آزمون، در نهایت شهریور 93 اسامی 400 نفر برای شرکت در مصاحبه و آزمون فنی اعلام شد و با پیگیری های بسیار از سوی قبول شدگان و حتی نمایندگان مجلس در نهایت نام 100 نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی در سال 95 برای آغاز به کار در این پالایشگاه اعلام شد.

این افراد که فارغ التحصیلان دانشگاهی از اقصی نقاط ایران بودند با مراجعه به محل پالایشگاه در بندرعباس مشغول به کار شدند و حتی با اجاره واحدهای مسکونی، خانواده را نیز به بندرعباس منتقل کردند.

100 جوان تحصیل کرده که با تکیه بر قبولی در آزمون استخدامی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فرآیندی بسیار طولانی که بیش از 3 سال به طول انجامید و با شرکت در یک مرحله آزمون سراسری و دو مرحله مصاحبه و آزمون فنی و یک دوره آموزشی مشغول به کار شده و زندگی را پایه گذاری کرده و تشکیل خانواده داده اند، از میانه سال 95 در این پالایشگاه مشغول به کار شدند.

اما این اشتغال به کار به عنوان نیروهای رسمی استخدامی، چندان پایدار نبود. تعدادی از شاغلان در پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تماس با این خبرگزاری از بروز مشکلات عدیده در ادامه کار در این پالایشگاه خبر داده بودند.

پس از آن بود که با وجود داشتن قرارداد، شرکت نفت ستاره خلیج فارس از ورود این نیروها به پالایشگاه جلوگیری کرد. این مسئله که با عنوان اخراج کارکنان در رسانه ها بازتاب یافت، اعتراض شدید مسئولان و روابط عمومی این شرکت را به دنبال داشت و اعلام کردند اخراج صحت ندارد و تنها تغییر شرایط کاری است که بر اساس مقررات شرکت و لزوم آموزش نیروها صورت می گیرد.

با این وجود، اداره کار شهرستان بندرعباس پس از اعتراض این نیروها به اخراج از محل کار، با برگزاری جلسه بررسی و دادخواهی، حکم به غیرقانونی بودن اخراج نیروها توسط کارفرما (شرکت نفت ستاره خلیج فارس) و بازگشت نیروها به کار را صادر کرد.

انتهای پیام