حال و آینده ششمین شرکت جدید و آماده عرضه اولیه تشریح شد/ پروژه جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت تولید و صادرات ریشمک توسط مدیرعامل و اعضای هیات مدیره تشریح شد.

قرار است 10 درصد سهام ان معادل بیش از 11 میلیون سهم این شرکت به روش ثبت سفارش و در محدوده قیمتی 6607 تا 6740 ریال ، به بعنوان ششمین عرضه اولیه سال جاری در بازار دوم معاملات فرابورس شنبه هفته آینده واگذار شود.

"ریشمک" در سال 48 تاسیس و در سال 94 در شیراز ثبت شد،تعداد سهام اولیه این شرکت 2800 سهم بوده اما با افزایش سرمایه به بیش از 114 میلیون سهم در حال حاضر رسیده است.سرمایه گذاری تدبیر دارای 78.18 درصد سهم،20 درصد به سرمایه گذاری پویا و مابقی به سایرین تعلق دارد.

نوع فعالیت و نحوه تولید از زبان مدیرعامل

عبدالرسول ترکمانی مدیرعامل این شرکت 11.4 میلیارد تومانی با بیان توضیحاتی درخصوص معنای کلمه ریشمک گفت: ریشمک از دو کلمه ریش به معنای ریشه و مک به معنای شیرین بیان گرفته شده که به عنوان ریشه شیرین بیان شناخت می شود.

وی درخصوص نوع فعالیت این شرکت افزود: ریشه شیرین بیان که بطور خودرو در اقصی نقاط ایران وجود دارد توسط کشاورزان به دست ما رسیده و با توجه به مصارفی از جمله دارویی،شیرینی و شکلات،نوشابه ها ومصارف آرایشی برای فروش عرضه می شود.

این مقام مسئول درمورد نحوه تولید محصول توضیح داد: درحال حاضر این محصول به دو شکل پودر وعصاره جامد که هر دو 100 درصد صادراتی هستند و در داخل مصارفی ندارد،تولید می شود.

ترکمانی با اشاره به اینکه شرکت زیرمجموعه "ریشمک" در شهر زرقان درنزدیکی شیراز قرار دارد،ادامه داد: شرکت اصلی و زیر مجموعه هر دو توانایی تولید دو محصول نامبرده را دارند اما بنا به برنامه ریزی های انجام شده،عصاره در شرکت زرقان و پودر در شرکت شیراز تولید می شود.

پروژه جدید ریشمک

وی درباره پروژه های در دست تکمیل نیز گفت: به احاظ اینکه محل این شرکت در مرکز شهر شیراز قرارگرفته و جهت مسائل زیست محیطی باید به خارج از شهر انتقال یابد،مکانی در نزدیکی زرقان انتخاب و دردست تکمیل قراردارد که تا پایان سال جاری انتقال انجام خواهد شد.

علی غلامی یکی از اعضای موظف هیات مدیره هم درخصوص این پروژه جدید گفت: این کارخانه،ازنقاط قوت ریشمک است و با فناوری روز، تجهیزات جدید و عمدتا داخلی در 40 کیلومتری شیراز به مساحت 11 هکتار در حال احداث است.

وی با بیان اینکه آغاز این پروژه سال 93 بوده و دردهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد، افزود: 3 هزارتن محصول درقالب دو خط تولید نامبرده برای این کارخانه درنظر گرفته شده و محل تامین اعتبار آن از درآمد و فروش کارخانه فعلی پیش بینی و تامین می شود.

این عضو هیات مدیره میزان پیشرفت پروژه تا کنون را 63 درصد عنوان کرد و گفت: تعداد نیروی انسانی اشتغال یافته که با انتقال به کارخانه جدید پایدار خواهد شد،100 نفر است.بخش کاری این کارخانه شامل دو بخش تاسیسات و تجهیزات و بخش زیرساخت ها و سوله است که بخش اول پیشرفت 30 درصدی و بخش دوم 70 درصد جلو رفته است.

پاسخ به 4 سوال

ترکمانی درباره مقاصد صادراتی اظهار داشت: با توجه به اینکه تحریم ها فشارهای زیادی را به این شرکت وارد کرده،در سال های گذشته صادرات به مصر ،ایتالیا و حتی آمریکا وجود داشت،اما در حال حاضر شرکت با تقبل هزینه،با شرکت خریداری در دبی بعنوان واسطه در ارتباط است که عمده صادرات پودربه این شرکت صورت گرفته و پس از بسته بندی به فروش می رسد.

وی درخصوص نقل و انتقالات پولی و مشکلات بانکی نیز توضیح داد: با توجه به ایجاد شرکت در دبی،حساب بانکی به نام این شرکت باز شده که نقل و انتقالات از این طریق با موفقیت صورت می گیرد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم ها،صادرات به انگلیس و آلمان و ... آغاز شود.

ترکمانی درمورد عرضه بیش از 10 درصد سهام نیز گفت: تعهد یکساله 10 درصدی است اما بستگی به وضعیت آینده و تصمیمات فرابورس جهت عرضه بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین درخصوص نوع قیمت گذاری شیرین بیان با خریداران اظهار داشت: محصول براساس کیفیت قیمتگذاری می شود و با توجه به اینکه طی سال ها محصول این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده،قیمت آن با سایر رقبا متفاوت است و برپایه مذاکره و تعامل تعیین می شود.

براساس این گزارش، "دریشمک" سود هر سهم سال مالی آذر 95 را 1474 ریال و سال مالی جاری را 1261 ریال پیش بینی کرده و در سه ماهه منتهی به 31 خرداد 431 ریال معادل 34 درصد را پوشش داده است.

انتهای پیام