دلایل ورود شاخص به کانال ۸۵ هزار واحدی و پیش بینی ۹۰ هزار تایی !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام بهزادفر با اشاره به اینکه شاخص کل بورس در هفته گذشته با 2.7 درصد رشد به عدد 85.832 رسیده و بورس 8 روز کاری مداوم مثبت بوده به سنا گفت: رقم فعلی شاخص نیز در سه سال و نیم گذشته بی­ سابقه است و هر دو اتفاق های مهم بازار سرمایه به شمار می ­آیند.

وی با بیان اینکه بازدهی 6 ماهه شاخص بورس به 11 درصد رسیده که با بازدهی اوراق کم ریسک برابری می­ کند، ادامه داد: نتیجه این مقایسه برای بورس بسیار مهم است چون در 3 سال گذشته تقریبا همیشه ترازو به نفع بازار های کم­ ریسک­ تر سنگینی می­ کرد.

این استاد دانشگاه  در مورد دلایل رشد شاخص هم توضیح داد: انتظار گزارش های مثبت عملکرد شرکت­ ها در 6 ماه اول سال که حدودا از دو هفته دیگر منتشر می ­شود، رشد آرام نرخ دلار و احتمال ادامه دار بودن آن در نیمه دوم سال، تعدیل رشد نرخ تورم در دولت جدید، تثبیت قیمت­ های جهانی و پایدار بودن آن ، پایان فصل تسویه اعتبارات در شهریور و شکست سقف تکنیکالی 3.5 ساله شاخص ، از دلایل رشد شاخص به حساب می ­آیند.

بهزادفر مهم ترین دلیل رشد بازار را  فشار بانک مرکزی بر اجرای دقیق نرخ سود بانک ­ها روی سقف 15 درصد دانست و درباره آینده بازار سرمایه هم پیش بینی کرد: از نظر تکنیکالی، مقاومت مهمی پیش روی شاخص نیست و پیش بینی می­ شود در آینده نزدیک شاخص به محدوده 90 هزار واحد برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه در بازار های موازی مثل مسکن، طلا، سپرده­ های بانکی و در سایر بازار های کشور اتفاق و اقبال خاصی وجود ندارد پیش بینی می­ شود در نیمه دوم سال هم کماکان اقبال سرمایه­ گذاران به بورس زیاد باشد.

انتهای پیام