بهترین سبد سرمایه گذاری 2 سال آینده بدون بورس / سود آورترین کسب و کار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسین ادیب دبا انتشار دو مطلب جداگانه در کانال تلگرام خود، بهترین سبد سرمایه گذاری تا پایان سال ٩٨ را بدون در نظر گرفتن بورس و بازار سهام را به همراه سود آورترین کسب و کار را پیش بینی و اعلام کرد: در دهه هشتاد سرمایه گذاری در مسکن ، سودآورترین سرمایه گذاری تلقی می شد و دو بخش ارز و سپرده گذاری در بانک قادر به رقابت با آن نبود.

از ابتدای سال ٩٢ تا پایان ٩٦ سپرده گذاری در بانک بسیار سودآور تر از ورود به بخش مسکن و خرید ارز است (تا پایان امسال )، از ابتدای سال ٩٧ به مدت ده سال خرید ارز، سودآور تر از ورود به بخش مسکن و سپرده گذاری در بانک است.

دلار ظرفیت دارد که 15 درصد دیگر در مقابل شش ارز یورو ، پاوند، فرانک سوئیس ، ین ، دلار کانادا و دلار استرالیا کاهش یابد. لذا این شش ارز تا دو سال دیگر بهتر از دلار است. معدل این شش ارز بیشتر از دلار گران می شود.

مسکن گران قیمت و میان قیمت ، استعداد دارد که تا دو سال آینده سی درصد کاهش یابد ، ٢٥ درصد هم ارز در ایران تا دو سال آینده گران می شود ، ١٥ درصد هم شش ارز رقیب دلار ، ظرفیت گران شدن دارد.

لذا بهترین پرتفوی سرمایه گذاری تا پایان سال ٩٨ سبدی از شش ارز رقیب دلار است. این سبد ٤٠ درصد رشد مَی کند و مسکن هم ٣٠ درصد مَی ریزد ، هیچ سرمایه گذاری به اندازه سبد شش ارز رقیب دلار ، گران نمی شود.

سود آورترین بیزینس

سودآورترین کسب و کار ، بخش بازرگانی مرتبط با تجارت خارجی است ، اختلاف قیمت  عمده فروشی صد قلم کالا در شرق آسیا و اروپا با خرده فروشی در ایران  ، به وسیله تیّم تحقیقاتی تحت نظارت نگارنده مقایسه شد ، اختلاف بطور متوسط ٧٦ درصد بود.

٧٦ درصد سود ناشی از واردات  به شرح ذیل تقسیم می شد :

هزینه حمل : ٤ تا ٨ درصد

سود وارد کننده : ١٥ درصد

هزینه های گمرکی : ٢٣ درصد

سود عمده فروش و خرده فروش : ٣٠ درصد  

وارد کننده سه بار در سال گردش عملیاتی دارد به عبارت دیگر سود وارد کننده سالیانه  ٤٥ درصد است.

سود هیچ  کسب و کاری در سطح واردات نیست.

انتهای پیام