اوراق ۲۰۰۰ میلیارد تومانی بانک بورسی تسویه شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان که سال گذشته به ارزش 2000 میلیارد تومان در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس منتشر شده بود، دیروز تسویه شد. تا پنجمین فقره اوراق تأمین مالی با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و ضمانت بانک پارسیان، با موفقیت تسویه نهایی شود.

این اوراق سوم مهر سال گذشته به منظور تأمین مالی بانک پارسیان برای اعطای تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام و تأمین سرمایه در گردش با نرخ 15.5 درصدی سود و سر رسید یک ساله منتشر شده و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق با نماد (پارس 9607) بود.

تسویه نهایی این اوراق شامل پرداخت اصل مبلغ اسمی و نیز آخرین سود سه ماهه اوراق با سررسید سوم مهر 96 بود.

پیش از این نیز چهار فقره اوراق دیگر شامل اوراق مشارکت شرکت واسپاری سپهر صادرات، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مشارکت مجد مشهد و اوراق مرابحه مگاموتور که با مشاوره عرضه، تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و ضمانت بانک پارسیان منتشر شده بود، به ترتیب در خرداد، مرداد، شهریور و دی ماه سال گذشته با موفقیت توسط بانک پارسیان تسویه و پرداخت شده بود.

پایبندی ارکان انتشار اوراق به تعهدات، ضمن اعتمادسازی در بازار سرمایه کشور، به رشد و توسعه روزافزون این بازار کمک خواهد کرد. تأمین سرمایه لوتوس پارسیان که همواره خود را ملزم به ایفای تعهدات می‌داند، امید دارد با تداوم این روند در بازار سرمایه ایران در این مسیر گام بردارد.

انتهای پیام