کنترل نوسانات کاذب قیمتی جوجه یک روزه با معاملات سلف بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی باقریان درباره عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا اظهار داشت: عرضه این کالا در بورس، بازار را تنظیم کرده و دست دلالان را کوتاه می کند. بدین ترتیب در حالی که هنگام افزایش قیمت ها سود اصلی به جیب واسطه ها سرازیر می شد، با عرضه در بورس کالا این سود به دست تولیدکننده اصلی می رسد.

وی درخصوص امکان کنترل نوسانات کاذب قیمت جوجه یک روزه در بازار سنتی با عرضه در بورس گفت: اجرای این برنامه در کوتاه مدت به نوسان قیمت ها کمک کرده و بازار را تنظیم می کند. اما با توسعه این معاملات در بلندمدت نیز می توان به این هدف دست یافت. البته در بلندمدت نیز ابزارهایی همچون استفاده از معاملات سلف می تواند به کنترل نوسانات قیمتی کاذب کمک کند.

این پرورش دهنده با بیان اینکه به دلیل شفافیتی که در معاملات بورس کالا وجود دارد، مرغداران از عرضه جوجه یک روزه در این بازار استقبال می کنند،افزود: خیال فروشنده نیز راحت است که پول حاصل از انجام معامله را به صورت نقد دریافت می کند که این موضوع در امنیت تولید اثرگذار است.

باقریان تاکید کرد: با توجه به اینکه جوجه یک روزه کالایی با ریسک بالاست، روزی که جوجه تولید می شود، این امکان وجود دارد که خریدار معامله را لغو کند و به دلیل ماهیت موجود زنده بودن این کالا، به عرضه کننده آسیب وارد می شود.در بورس کالا خریدار تضامینی ارائه می کند که این امر ریسک فروشنده را در مقابل لغو خرید پوشش می‌دهد.

انتهای پیام