چهارمین عرضه بلوکی شرکت حاشیه دار بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آلومینیوم‌ ایران‌ طی هفته های اخیر به یکی از شرکت های حاشیه دار بورس تبدیل شده و به دلیل اثر واگذاری سهام بلوکی ، با نوسان های مثبت و منفی در قیمت و جریان عرضه و تقاضا روبرو شده است. چرا که به رغم اعلام سه عرضه بلوکی، تاکنون امکان انجام معامله فراهم نشده و سهامداران خرد و مدیران منتظر تعیین تکلیف آن هستند.

در این میان شایعاتی مبنی بر تمایل محمد علی محمدی (مالک شرکت هایی چون آلومینیوم المهدی با 72 درصد، فاریاب با 38 درصد ، معادن بافق با 76 درصد، باما با 13 درصد ، بانک تجارت با 3.3 درصد و 49.8 درصد سهام سرمایه گذاری ایران) به خرید آلومینیوم ایران مطرح شده و برخی معتقدند در صورت حضور مستقیم و غیر مستقیم علی محمدی در "فایرا"، صنعت آلومینیوم ایران انحصاری خواهد شد. به همین دلیل موانعی در عرضه و فروش بلوک های مدیریتی "فایرا" ایجاد می شود.

با این اوصاف در شرایطی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در فروش بلوک 15 درصدی "فایرا" طی دو نوبت 12 شهریور و 12 مهر ناکام مانده و مدیرعامل آن متعجب شده و خواهان شفاف سازی بورس شده که سرمایه گذاری مهر اقتصاد هم بعد از بی نتیجه ماندن عرضه بلوک 20 درصدی در 4 مهر، برای دومین بار قصد فروش کرده تا شاید در چهارمین عرضه، معامله ایی ثبت شود.

به این ترتیب 30 مهر بیش از یک میلیارد و 40 میلیون سهم "فایرا" به قیمت پایه هر سهم 184 تومان ( در عرضه قبلی 129 تومان) ، در بازار دوم معاملات بورس تهران روانه میز فروش خواهد شد.

انتهای پیام