زمان ارایه بودجه متفاوت ۹۷ به مجلس/ صرفه جویی ۶۹.۹ هزار میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت که امروز در صحن علنی مجلس گزارشی از واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام ارایه کرد، اظهار داشت : واگذاری چهار هزار و 131 پروژه تملک دارایی سرمایه ای به صورت فروش به بخش خصوصی و یا عقد قرارداد مشارکت عمومی-خصوصی ، بیش از 69.9 هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای دولت به همراه داشته است.

وی با اشاره به وجود 6 هزار و 49 پروژه ناتمام و 65 هزار و 478 پروژه استانی نیمه تمام در دست دولت، ادامه داد: دولت در صورت انجام این پروژه ها باید ضمن صرف 12 سال ، 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری غیر توجیه اقتصادی می کرد نداشت . به همین دلیل از ساز و کار نوینی دنیا به نام قرارداد PPP استفاده می شود.در این میان  بعد از تصویب مقررات و آیین نامه های مربوط، طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی به صورت شفاف از طریق سایت مرتبط ، به اطلاع مردم رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته با کمک مجلس در صدور مجوز به دولت، برای نخستین بار 73 درصد اعتبارات طرح های عمرانی پرداخت شد و طی آن راه آهن همدان و کرمانشاه با تخصیص های 194 و 140 درصدی تکمیل شدند و تخصیص راه آهن قزوین-رشت با 134 درصد، راه آهن مراغه-ارومیه با 218 درصد و راه آهن میانه -تبریز با 122 درصد انجام شده است.

نوبخت از ارایه گزارش مشروحی از نحوه نوین بودجه‌نویسی در دو هفته آینده خبر داد و گفت : طبق وعده سال های اخیر دولت ، لایحه بودجه سال  آینده کشور به‌شکل متفاوتی تهیه و قبل از 15 آذر به مجلس تقدیم می شود.

انتهای پیام