خبر خوش وزیر کار به بیماران خاص و سرطانی و مرتبط با شرکت های بیمه ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی ربیعی پس از پایان نشست شورای عالی بیمه به ایرنا گفت: به منظور بهره مندی بهتر بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی به خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز، دستورالعمل بسته خدمتی این بیماران بازنگری و مصوب شد.دبیرخانه شورای عالی بیمه بسته حمایتی بیماران خاص شامل دیالیز، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و بیماران سرطانی که نیاز به شیمی درمانی و پرتو درمانی دارند را مصوب کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، اهم مصوبات بیمارن دیالیزی شامل تمام هزینه های خدمات دیالیز در بخش های دولتی، عمومی و غیر دولتی به صورت 100 درصد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت و بیماران هیچگونه هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. همچنین هزینه های مصرفی بر عهده سازمان های بیمه گر خواهد بود.

این مقام مسئول درخصوص بیماران تالاسمی گفت: هزینه مرتبط با تزریق فراورده های خونی و هزینه های ناشی از فیلترهای خونی تحت پوشش قرار گرفت.در خصوص بیماران هموفیلی، فاکتورهای خونی و داروهای مرتبط با آن توسط سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد و آزمایش ژنتیک برای مادرانی که یک فرزند هموفیلی دارند بدون هزینه خواهد بود.

ربیعی افزود: برای بیماران ام اس هم علاوه بر داروهای قبلی، ریپوکسی مب تحت پوشش قرار گرفت و بیماران پیوند کلیه به شکل کامل تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند.تمامی هزینه های بیماران شیمی درمانی برای تزریق در مراکز دولتی و تمامی لوازم مصرفی رایگان ارائه خواهد شد و بیماران هیچ هزینه ای برای آن پرداخت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه رادیو تراپی در مراکز دولتی برای بیماران سرطانی صددرصد رایگان می شود و بیمار هزینه ای پرداخت نخواهد کرد،گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه مقرر شد کمیته ای ذیل شورای عالی بیمه به منظور پاسخ به کتاب ارزش نسبی خدمات ایجاد شود.

انتهای پیام