توضیح معاون بانک مرکزی درباره تصمیم مهم برای شرکتهای پرداخت/پیشگیری از تشکیل حباب!

ناصر حکیمی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره تصمیم بانک مرکزی و شاپرک برای کاهش هزینه های بانک ها از طریق استقرار نظام جدید کارمزد برای 12 شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" 4 شرکت بورسی کارت اعتباری ایران کیش، آپ، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان، توضیح داد: این برنامه با هدف جلوگیری از ایجاد حباب اضافه در سهام شرکت ها و ممانعت از زیان احتمالی سهامداران بوده و قرار نیست شوکی وارد شود.

وی ادامه داد: استقرار نظام جدید کارمزد در حال بررسی بوده اما تاکنون عدد و رقمی تعیین نشده بلکه به شرکت های پرداخت تذکر داده شده تا با توجه به افزایش حجم تراکنش ها و افزایش انتظارات، موضوع سهام در بورس را مدیریت کنند. چرا که بحث اعتماد سازی مردم در بازار سرمایه مقوله مهمی است.

حکیمی تاکید کرد: قرار نیست اتفاق عجیب و غریب رخ دهد و شوکی به شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت داده شود بلکه تصمیم بر این است با منصفانه و متعادل کردن کارمزدها ، از افزایش انتظارات سرمایه گذاران پیش گیری شود.

براساس این گزارش، طبق نامه ارسالی هفته گذشته شاپرک به PSP ها ، یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت ، کارمزد خدمات و هزینه بالای تراکنش شبکه پرداخت بوده و با توجه به هزینه های مترتب به بانک ها ، اقداماتی برای اصلاح ساختار و نظام جدید کارمزد با هدف کاهش هزینه های بانک ها در حال انجام است. بنابراین لازم است شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" شرکت های حاضر در بورس ، تهمیدات و پیش بینی های لازم را در صورت های مالی لحاظ کنند.

انتهای پیام